Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola lanceert Coca-Cola zero sugar

De smaak van de nieuwe Coca-Cola zero sugar lijkt volgens Coca-Cola Nederland nog meer op klassieke Coca-Cola.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Coca-Cola brengt in september 2016 een nieuw product op de Nederlandse markt: Coca-Cola zero sugar. Dat maakt zij vandaag bekend tijdens de officiële opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen. Het frisdrankconcern: ‘Hiermee laten we zien dat we serieus investeren in innovatie; zowel in de eigen productiefaciliteit in Dongen als in de ontwikkeling van hedendaagse frisdranken.’ Het bestaande Coca-Cola zero – bekend van het zwarte blikje en etiket - komt vanaf september te vervallen.

related partner content for mobile comes here

Leest u

een interview met Therese Noorlander, director public affairs and communications bij Coca-Cola Nederland: &;We willen 2 miljoen Nederlanders een Coca-Cola zero sugar laten proeven&;

;We willen 2 miljoen Nederlanders een Coca-Cola zero sugar laten proeven&;

;

;

 

Blend
Coca-Cola Nederland zegt dat de smaak van de nieuwe Coca-Cola zero sugar nog meer lijkt op de klassieke Coca-Cola. ‘De ingrediënten zijn niet gewijzigd; alleen de blend is geoptimaliseerd.’ Coca-Cola zegt het belangrijk te vinden om nu en in de toekomst consumenten alternatieven te bieden die steeds minder of geen suiker bevatten. ‘We blijven daarom innoveren.’

Zwaarste campagne
Het frisdrankconcern kondigt de grootste marketingcampagne aan die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. Die campagne moet de lancering van Coca-Cola zero sugar ondersteunen.

2020
Richard Schlasberg, country manager Coca-Cola Nederland zegt over de lancering: ‘We zijn continu bezig met innovatie en kijken hoe we de smaak van onze dranken kunnen optimaliseren. Coca-Cola is zich ervan bewust dat mensen nu, meer dan ooit, een keuze willen hebben of en hoeveel calorieën zij consumeren. Mede daarom willen we uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 10 procent verminderd hebben. Dat doen we onder andere door ons calorievrije en caloriearme assortiment uit te breiden, verschillende verpakkingsgroottes aan te bieden en meer informatie over zero en light alternatieven te verschaffen. Met de lancering van Coca-Cola zero sugar en de uitgebreide marketingcampagne zetten we een grote stap richting de toekomst.’

Geen suiker!
Coca-Cola zegt de naam Coca-Cola zero sugar bewust te hebben gekozen om duidelijker te communiceren dat de drank geen suiker bevat. Het frisdrankconcern zegt dat veel consumenten niet altijd goed weten hoeveel calorieën een frisdrank bevat. ‘Zo toonde onderzoek van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) van vorig jaar aan dat 78 procent van de Nederlandse consumenten het aantal calorieën in een light-frisdrank enorm overschat.’

Verpakking
Ook is het design van de verpakking vernieuwd, in lijn met de éénmerkstrategie die Coca-Cola sinds vorig jaar hanteert. Op de zwarte achtergrond is de bekende rode disk met het Coca-Cola logo geplaatst met daarboven de vermelding ‘zero sugar’.

Dongen
Het merendeel van de Coca-Cola zero sugar die in september 2016 in Nederland verkrijgbaar is, komt van Nederlandse bodem. De drank wordt grotendeels geproduceerd in de Coca-Cola fabriek in Dongen, waarbij gebruik wordt gemaakt van lokale ingrediënten.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in