Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola haalt Sprite met suiker uit de handel

De suikervrije variant Sprite Zero wordt geherintroduceerd onder de naam Sprite.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Coca-Cola Nederland zet een punt achter de verkoop van suikerhoudende Sprite. Het merk verdwijnt niet, blijft zelfs letterlijk bestaan, maar dan om de variant zonder suiker - en dus zonder calorieën - te verkopen. Dat product staat nu nog in het schap onder de naam Sprite Zero. Coca-Cola spreekt in een toelichting van een 'baanbrekende nieuwe propositie'. 

related partner content for mobile comes here

Tekst loopt door onder afbeelding

Smaaktest
Coca-Cola meldt in een verklaring dat het uit de handel nemen niet alleen is gemotiveerd door de afnemende interesse in suikerhoudende frisdranken, de beslissing komt deels voort uit logistieke overwegingen, want Nederland is een klein land. De fabrikant zegt dat de suikervrije variant net zo lekker wordt gevonden als Sprite mét suiker en baseert zich daarbij op smaaktesten onder Nederlandse consumenten. 

Nieuwe blikjes en flessen
De fabrikant wil benadrukken dat de fruitsmaak in Sprite 100 procent natuurlijk is, het merk heeft dan ook een nieuwe range verpakkingen gekregen die dat uit dienen te beelden. 

Tekst loopt door onder afbeelding

Mission 2020
Coca-Cola heeft eerder de missie geformuleerd om in 2020 gemiddeld 15% minder calorieën in de markt te zetten ten opzichte van 2012. Daar past deze maatregel goed in, want met het liquideren van Sprite met suiker haalt het concern jaarlijks ongeveer 3,75 miljard calorieën uit het portfolio. 

 

The Netherlands
De wereldwijde primeur van deze transitie is voor Nederland. Coca-Cola Nederland: 'Nederland dient hiermee als gidsland voor de rest van de wereld.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in