Overslaan en naar de inhoud gaan

Boete voor trage 0900-nummers

De telecomwaakhond Opta pakt de lange en dure wachttijden van telefonische klantenservices aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Staatssecretaris Heemskerk (Economische Zaken) komt met wetgeving, zodat de Opta vanaf komend jaar in ‘excessieve situaties’ boetes kan uitdelen aan bedrijven, of zelfs 0900- nummers kan intrekken. Consumenten moeten bovendien met hun klacht terecht kunnen bij een nieuwe geschillencommissie, zo meldt het AD.

related partner content for mobile comes here

Uit nieuw onderzoek blijkt dat consumenten zich nog steeds massaal ergeren aan telefonische klantenservices. 58 procent ergert zich ‘wel eens’, 40 procent is ‘geregeld’ geïrriteerd. Ontevreden zijn klanten vooral over telecombedrijven als UPC, KPN en Tele2. Daar overschrijdt de wachttijd in een kwart van de gevallen de ‘irritatiegrens’ van één minuut.
In april houdt Heemskerk nogmaals een onderzoek, om te zien of de bedrijven hun leven beteren. Zo niet, dan dreigt hij extra maatregelen in te voeren, zoals een maximumprijs voor een gesprek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in