Boete voor trage 0900-nummers
Staatssecretaris Heemskerk (Economische Zaken) komt met wetgeving, zodat de Opta vanaf komend jaar in ‘excessieve situaties’ boetes kan uitdelen aan bedrijven, of zelfs 0900- nummers kan intrekken. Consumenten moeten bovendien met hun klacht terecht kunnen bij een nieuwe geschillencommissie, zo meldt het AD.
Uit nieuw onderzoek blijkt dat consumenten zich nog steeds massaal ergeren aan telefonische klantenservices. 58 procent ergert zich ‘wel eens’, 40 procent is ‘geregeld’ geïrriteerd. Ontevreden zijn klanten vooral over telecombedrijven als UPC, KPN en Tele2. Daar overschrijdt de wachttijd in een kwart van de gevallen de ‘irritatiegrens’ van één minuut.
In april houdt Heemskerk nogmaals een onderzoek, om te zien of de bedrijven hun leven beteren. Zo niet, dan dreigt hij extra maatregelen in te voeren, zoals een maximumprijs voor een gesprek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid