Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn: ‘Kerstmis 2016 miste de magic’

Het marketingteam stelde vast dat ‘leuke verhalen van echte mensen’ niet de snaar raakte die een kerstcampagne hoort te raken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Deze Kerstmis is een golf van ‘emo’ en magie over Nederland gekomen. Kijkend naar verschillende kerstcampagnes – die van de supermarkten voorop – lijkt het alsof Nederland het ‘tearjerken’ nu definitief heeft overgenomen van kerstadverteerders uit het buitenland. (En ingewijden fluisteren dat er nog een en ander aankomt.) Laafden wij ons in de jaren hiervoor aan de roomdikke emotie en de licht boodschapperige tone-of-voice van John Lewis (UK) en Edeka (Duitsland), nu worden we in eigen land op onze traanbuizen bediend.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in