Overslaan en naar de inhoud gaan

AFM wil dat bedrijven duidelijker communiceren over hun 'koop nu, betaal later'-diensten

De branche heeft beloofd nog deze maand met een plan van aanpak voor zelfregulering te komen.
Klarna shutterstock
Klarna is één van de bekendste aanbieders van 'koop nu, betaal later'
© Afbeelding: Shutterstock
Klarna shutterstock
Klarna is één van de bekendste aanbieders van 'koop nu, betaal later'
© Afbeelding: Shutterstock

Nu een product kopen en het pas over een maand of nog later betalen: honderden Nederlandse (web)winkels laten hun klanten kopen op afbetaling. Winkels zijn erg enthousiast, maar de betaalmethode leidt tegelijkertijd tot meer klanten met betaalproblemen. Dat melden de NOS en RTL op basis van gesprekken met schuldhulpverleners en cijfers van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). In aanloop naar Europese wetgeving en na een oproep van de minister komen de aanbieders van 'koop nu, betaal later'-methoden daarom alvast met zelfregulering.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in