Overslaan en naar de inhoud gaan

‘66 procent marketeers investeert in 2010 in social media’

66 procent van de marketeers zal de komende twaalf maanden in social media monitoring (SMM) zal investeren. Van die groep gaf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de van Alterian, onderzoek gedaan onder 1.068 marketingprofessionals wereldwijd.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat 36 procent van de respondenten investeert in SMM en analysetools. Met het oog op de ontwikkelfase van deze markt is dat een significant deel, menen de onderzoekers. ‘Dit resultaat onderstreept bovendien het groeiende besef dat het luisteren naar klanten en prospects de kern van een social media marketingstrategie vormt. Tegelijkertijd is het van belang om de ROI van deze activiteiten meetbaar te maken.’

De integratie van marketingtechnologieën in organisaties was een aandachtspunt binnen het onderzoek. Bijna de helft van de respondenten (42 procent) gaf aan geen clickstream- of webanalytics-data te verwerken in hun klanten- en e-maildatabase.

Over customer engagement: meer dan de helft (51 procent) van de respondenten zet zich ‘redelijk’ tot ‘aanzienlijk’ in om de overgang van een campagne gerichte marketingaanpak naar een multichannelmodel op basis van customer engagement te realiseren. Zeven procent deed niets op dit vlak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in