‘66 procent marketeers investeert in 2010 in social media’
Dat blijkt uit de ‘Annual Marketing Survey’ van Alterian, onderzoek gedaan onder 1.068 marketingprofessionals wereldwijd.
Uit het onderzoek blijkt dat 36 procent van de respondenten investeert in SMM en analysetools. Met het oog op de ontwikkelfase van deze markt is dat een significant deel, menen de onderzoekers. ‘Dit resultaat onderstreept bovendien het groeiende besef dat het luisteren naar klanten en prospects de kern van een social media marketingstrategie vormt. Tegelijkertijd is het van belang om de ROI van deze activiteiten meetbaar te maken.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe integratie van marketingtechnologieën in organisaties was een aandachtspunt binnen het onderzoek. Bijna de helft van de respondenten (42 procent) gaf aan geen clickstream- of webanalytics-data te verwerken in hun klanten- en e-maildatabase.
Over customer engagement: meer dan de helft (51 procent) van de respondenten zet zich ‘redelijk’ tot ‘aanzienlijk’ in om de overgang van een campagne gerichte marketingaanpak naar een multichannelmodel op basis van customer engagement te realiseren. Zeven procent deed niets op dit vlak.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid