WaardeMerk


Merkmarketiers krijgen last van het inefficiënt Merkmarketing plegen.
Er zullen betere keuzes moeten worden gemaakt op basis van kennis, inzicht, creativiteit en visie. Leer je Consumens kennen zal een wetenschap worden.
Veel communicatie die ik onder ogen krijg gaan vaak gebukt onder onwetendheid over wie de MerkConsumens is en wat hij nodig heeft, of niet. Ook bij het nieuwe mediafenomeen Social Media wordt maar wat gedaan zonder duidelijke uitgangspunten en doelen. Een post is een post en een bewijs dat er aan Social Media wordt gedaan. Met alle techniek die ons vandaag ter beschikking staat weten marketingprofs nog steeds geen koppeling te maken tussen die techniek, Merkinhoud, creativiteit en Consumens.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWaar zit die Consumens en wat kan ik als Merk voor hem betekenen? Dat is de vraag die regelmatig terzijde wordt geschoven. De discussies en de post over Social Media gaan bijna volledig over de technische mogelijkheden en niet over de betekenis van het medium voor Mens en Merk. Natuurlijk verschijnen er wel wat posts over hoe je moet communiceren ( Hyves een interessant onderzoek heeft gedaan ) naar deze media maar echte strategische discussies ontbreken nog te vaak. Als het creatief interactief en oplossend vermogen heeft dan doen Consumensen best mee.
De kwalitatieve verbintenis tussen Consumens en Merk zal dit jaar dus verdieping en creatieve invalshoeken moeten krijgen. In de Social Media.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid