Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruim 1 op de 3 Nederlanders is klaar met de persoonlijke juichverhalen op LinkedIn

LinkedIn wordt te persoonlijk en te weinig zakelijk, vindt een bijna even grote groep.
linkedin
© Afbeelding: Shutterstock
linkedin
© Afbeelding: Shutterstock

Ruim één op de drie Nederlanders (38 procent) is een beetje klaar met de juichverhalen die mensen over zichzelf vertellen op LinkedIn. Een bijna even grote groep (35 procent) vindt dat het zakelijke karakter van LinkedIn verdwijnt en het platform te persoonlijk wordt. Deze en meer inzichten komen naar voren uit representatief panelonderzoek dat MSI-ACI heeft uitgevoerd in opdracht van Adformatie.

related partner content for mobile comes here

Via het consumentenpanel (n=1000) is allereerst gevraagd of men LinkedIn gebruikt. 60 Procent heeft een gratis LinkedIn-account, 4 procent betaalt voor LinkedIn Premium en 36 procent maakt geen gebruik van LinkedIn. Van de groep LinkedIn-gebruikers (n=651) heeft 73 procent de app ook op zijn smartphone geïnstalleerd. Hoe vaak men LinkedIn gebruikt, verschilt erg.

Hoe vaak gaat u naar LinkedIn, online en mobiel bij elkaar opgeteld?

Nauwelijks of nooit 12%
1 keer per maand of minder vaak 23%
Om de week 16%
Wekelijks 28%
Elke werkdag 11%
Meerdere keren op elke werkdag 2%
Dagelijks 8%

Wat men op LinkedIn doet, verschilt ook erg. Uit de meerkeuzeantwoorden blijkt in ieder geval dat het contact leggen en houden met relaties erg belangrijk gevonden wordt, net als op de hoogte blijven van vak gerelateerde ontwikkelingen.

Waarvoor gebruikt u LinkedIn?

Contact houden met relaties 46%
Contact leggen met toekomstige relaties 35%
Als berichten-app 14%
Om bij te blijven bij vak gerelateerde ontwikkelingen 39%
Om mijn eigen bedrijf/merk/dienst onder de aandacht te brengen 17%
Recruitment 20%
Anders 5%

Tot de meest gebruikte onderdelen van LinkedIn horen dan ook de tijdlijn/het nieuwsoverzicht (37 procent), het uitwisselen van privéberichten (26 procent) en zoeken van vacatures (23 procent).

LinkedIn als juichmachine

Hoewel 50 procent van de LinkedIn-gebruikers aangeeft altijd wel iets wijzer te worden van de getoonde content op het platform, is er ook onvrede over de berichten. Zo vindt 30 procent van de gebruikers LinkedIn een vermoeiende zelf-felicitatiemachine en zegt 38 procent een beetje klaar te zijn met de juichverhalen die mensen over zichzelf delen.

Wat vindt u van de content die u aantreft op LinkedIn? - Ik ben een beetje klaar met al die juichverhalen die mensen over zichzelf vertellen op LinkedIn

Helemaal eens 12%
Eens 26%
Neutraal 31%
Oneens 18%
Helemaal oneens 8%
Weet niet 4%

LinkedIn wordt te persoonlijk en verliest aan zakelijk karakter, stelt 35 procent van de gebruikers tot slot.

Wat vindt u van de content die u aantreft op LinkedIn? - LinkedIn wordt wat mij betreft een beetje te persoonlijk, het zakelijke karakter verdwijnt

Helemaal eens 7%
Eens 28%
Neutraal 31%
Oneens 20%
Helemaal oneens 9%
Weet niet 4%
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in