Overslaan en naar de inhoud gaan

Gerety Awards stimuleren diversiteit met volledig vrouwelijke jury

Het vak verandert, dus de prijzen veranderen mee: dit is de eerste competitie met een volledig vrouwelijke jury.
Oprichters
Oprichters

Joe Brooks en Lucía Ongay, beiden voorheen werkzaam bij de Epica Awards, besloten om een eigen awardshow te starten. Eentje die diversiteit in de schijnwerpers zet, en zie daar: de Gerety Awards werden geboren. De eerste competitie met een volledig vrouwelijke jury.

related partner content for mobile comes here

Het duo wil met deze prijs gehoor geven aan de roep om diversiteit. De reclame-industrie is aan het veranderen, en de awardshow moeten meebewegen. Dat is de filosofie achter de Gerety Awards. De prijs is vernoemd naar Frances Gerety, een vrouwelijke copywriter die de slogan ‘A diamond is forever’ bedacht.

Controversieel

De jurysessies vinden plaats in 10 steden: Londen, Hamburg, New York, Mumbai, Parijs, São Paulo, Stockholm, Beiroet, Amsterdam en Sydney.

Pr-consultant Jessica Hartley begeleidt de juryleden in Nederland. Zij is door organisatie benoemd tot ambassadeur. Hartley: ‘Iedereen mag meedoen, maar de ingezonden campagnes worden alleen beoordeeld door vrouwen. Dat is opmerkelijk en voor sommigen wellicht ook controversieel. Je kunt het immers als een vorm van discriminatie zien. Maar laten we wel wezen: in deze branche speelt seksisme nog steeds een grote rol, en dan spreek ik niet alleen uit eigen ervaring. Hoog tijd om actie te ondernemen door nieuwe en andere gezichten naar voren te schuiven.'

De Gerety Awards reikt prijzen uit in de categorieën: media, innovation, entertainment, communication, craft, experience, works for good, health en portfolios. Een vereiste: het werk moet zijn gelanceerd tussen 1 januari 2018 en 1 april 2019.

Nederlandse juryleden

Patritia Pahladsingh, Managing Director, TBWA\NEBOKO
Amanda Fève, Partner and Chief Strategy Officer, Anomaly Amsterdam
Suzanne Tromp, Editor, WeTransfer
Hannah Smit, Creative Director, W+K Amsterdam
Femke Schavemaker, Creative Director, Clockwork & Zeal
Gesina Roters, Co-founder and Creative Partner, Day
Saskia Meijer, Senior Creative, J. Walter Thompson Amsterdam
Danielle Guirguis, Founder and Exec Producer, Smarthouse Films
Nicolette Lazarus, Client Services Director, KRFL
Tiina Salzberg, Executive Strategy Director, 180 Kingsday
Claire Parker, Executive Creative Director, Design Bridge
Anita van de Velde, Founder & MD, DeVelde International
Jessica Perri, Freelance Creative
Mandy Smith, Director, artist, Stink Studios
Dorien Kuiken, Manager of Operations, Typhoon
Jessica Hartley, Independent Creative PR and consultant

Voor meer info klik hier

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in