Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo gaat Unilever de strijd aan met lokale merken

Overnames, copycats en guerrilla-tactieken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Globalisatie komt met bijwerkingen. Kleine, lokale merken kunnen veel sneller inspelen op trends en veranderend consumentengedrag en zagen aan de stoelpoten van de logge FMCG-fabrikanten. Ook aan die van Unilever.

Zo haalde vorig jaar het nieuwe ijsmerk Halo Top razendsnel Ben & Jerry’s in als best verkochte ijsmerk in de VS. 

Unilever zal hierop moeten reageren. Het bedrijf doet ten eerste door overnames, onder meer van huidverzorgingsmerk Carver Korea en het Britse theemerk Pukka Herbal. Daarnaast investeert de fabrikant in extra productlanceringen in lokale markten (een groei van 50 procent in 2017). 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in