Vodafone: veel minder klachten misleidende sms-diensten


Ook zijn 15 sms-shortcodes permanent afgesloten van het netwerk, omdat de aanbieders zich niet aan de regels hielden. Dit zijn de resultaten van een jaar zero-tolerance-beleid, waarbij Vodafone klanten direct geld teruggeeft bij het geringste vermoeden van misleiding. De kosten worden vervolgens verhaald op de dienstaanbieder.
Vorig jaar kondigde Vodafone aan aanbieders van misleidende sms-diensten zelf de rekening te presenteren. Hiermee wilde Vodafone misleidende partijen van zijn netwerk weren en uiteindelijk de markt zuiveren. Vlak voor de aankondiging van de nieuwe Vodafone-aanpak noteerde de afdeling klantenservice nog ongeveer 500 klachten per maand. In het afgelopen jaar nam dit aantal af tot ongeveer 60 klachten per maand. Een daling van ruim 80 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRecent maakte ook de Opta bekend dat het aantal klachten over misleidende sms-diensten is afgenomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid