Overslaan en naar de inhoud gaan

‘JCDecaux bood significant meer’

De abriconcessie van Amsterdam blijft in handen van JCDecaux. ‘Economische motieven gaven de doorslag.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mupi/abri concessie van de gemeente Amsterdam is voorlopig gegund aan JCDecaux. Dat maakte JCDecaux gisteren bekend. Volgens Robert van der Starre, commercieel directeur van Kinetic, hebben economische motieven de doorslag hebben gegeven bij de gunning.

related partner content for mobile comes here

Van der Starre: ‘In deze aanbesteding kwamen vele factoren aan bod, zoals beheer, onderhoud, implementatie, design en duurzaamheid. Maar JCDecaux heeft niet marginaal, maar significant meer geboden dan CBS. Er is een concessie fee mee gemoeid van minimaal 7 miljoen per jaar, oplopend naar 10 miljoen per jaar.’ Of JCDecaux dat kan terugverdienen, is volgens Van der Starre afhankelijk van of Amsterdam meegenomen zal gaan worden in de grotere netwerken van JCDecaux.

JCDecaux doet geen mededelingen over de inhoud van de biedingen. De Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer van de gemeente Amsterdam was (nog) niet voor commentaar bereikbaar.

CBS Outdoor zal volgens Van der Starre nu het naast Amsterdam grijpt, nog harder moeten knokken om het marktaandeel in stand te houden. Van der Starre: ‘CBS kennende zal het met een interessante propositie komen in 2012. CBS heeft nog steeds 25 duizend reclamevlakken en veel goede mensen aan boord om de ingezette koers voort te zetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in