‘JCDecaux bood significant meer’


De mupi/abri concessie van de gemeente Amsterdam is voorlopig gegund aan JCDecaux. Dat maakte JCDecaux gisteren bekend. Volgens Robert van der Starre, commercieel directeur van Kinetic, hebben economische motieven de doorslag hebben gegeven bij de gunning.
Van der Starre: ‘In deze aanbesteding kwamen vele factoren aan bod, zoals beheer, onderhoud, implementatie, design en duurzaamheid. Maar JCDecaux heeft niet marginaal, maar significant meer geboden dan CBS. Er is een concessie fee mee gemoeid van minimaal 7 miljoen per jaar, oplopend naar 10 miljoen per jaar.’ Of JCDecaux dat kan terugverdienen, is volgens Van der Starre afhankelijk van of Amsterdam meegenomen zal gaan worden in de grotere netwerken van JCDecaux.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJCDecaux doet geen mededelingen over de inhoud van de biedingen. De Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer van de gemeente Amsterdam was (nog) niet voor commentaar bereikbaar.
CBS Outdoor zal volgens Van der Starre nu het naast Amsterdam grijpt, nog harder moeten knokken om het marktaandeel in stand te houden. Van der Starre: ‘CBS kennende zal het met een interessante propositie komen in 2012. CBS heeft nog steeds 25 duizend reclamevlakken en veel goede mensen aan boord om de ingezette koers voort te zetten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid