Virtuele kledingkast


Zie Emerce van vandaag:
Steeds meer modemerken werken samen met Yahoo om zogenoemde avatars - cartoonfiguren die gebruikers moeten voorstellen - in Yahoo Messenger van virtuele kleding te voorzien. Het modemerk French Connection UK (FCUK) is een samenwerking gestart met Yahoo UK.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Engelse bedrijf gaat zijn complete zomerlijn via Yahoo promoten. "We willen iets doen dat nog niemand anders heeft gedaan," zegt FCUK oprichter Beattie McGuinness Bungay. Hoeveel geld met de actie is gemoeid is niet bekend gemaakt.
Yahoo UK volgt het voorbeeld van Yahoo Duitsland, dat sinds kort samenwerkt met de FIFA WM 2006 Shops van het warenhuisconcern Karstadt. Gebruikers kunnen hier de beste avatars kiezen.
De acties zijn een experiment om mode via het internet beter onder de aandacht te brengen. Modemerken doen online nog erg weinig, zo constateerde Forrester kort geleden nog in de studie The 2004 European Online Retail Consumer. De verkoop van mode via het web is in het voorjaar niettemin met 21 procent gestegen.
Of instant messaging in dit geval het aangewezen marketingmiddel is, zal nog moeten blijken. In Europa mag Yahoo Messenger zich niet in een enorme populariteit verheugen. Naar schatting zijn er 5 miljoen gebruikers. Marktleider MSN (7,8 miljoen gebruikers alleen al op de Engelse markt) werkt standaard niet met avatars.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid