Overslaan en naar de inhoud gaan

Virtuele kledingkast

Eindelijk kunnen we ons ook virtueel steeds in een nieuw setje hijsen!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zie van vandaag:

related partner content for mobile comes here

Steeds meer modemerken werken samen met Yahoo om zogenoemde avatars - cartoonfiguren die gebruikers moeten voorstellen - in Yahoo Messenger van virtuele kleding te voorzien. Het modemerk French Connection UK (FCUK) is een samenwerking gestart met Yahoo UK.

Het Engelse bedrijf gaat zijn complete zomerlijn via Yahoo promoten. "We willen iets doen dat nog niemand anders heeft gedaan," zegt FCUK oprichter Beattie McGuinness Bungay. Hoeveel geld met de actie is gemoeid is niet bekend gemaakt.

Yahoo UK volgt het voorbeeld van Yahoo Duitsland, dat sinds kort samenwerkt met de FIFA WM 2006 Shops van het warenhuisconcern Karstadt. Gebruikers kunnen hier de beste avatars kiezen.

De acties zijn een experiment om mode via het internet beter onder de aandacht te brengen. Modemerken doen online nog erg weinig, zo constateerde Forrester kort geleden nog in de studie The 2004 European Online Retail Consumer. De verkoop van mode via het web is in het voorjaar niettemin met 21 procent gestegen.

Of instant messaging in dit geval het aangewezen marketingmiddel is, zal nog moeten blijken. In Europa mag Yahoo Messenger zich niet in een enorme populariteit verheugen. Naar schatting zijn er 5 miljoen gebruikers. Marktleider MSN (7,8 miljoen gebruikers alleen al op de Engelse markt) werkt standaard niet met avatars.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in