Overslaan en naar de inhoud gaan

Buick bij wanhopige huisvrouwen

De gezaghebbende Wall Street Journal publiceert (betaalde toegang) een artikel over het onderscheid tussen interactief en statisch online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gezaghebbende Wall Street Journal (betaalde toegang) een artikel over het onderscheid tussen interactief en statisch online adverteren met video, met een leuke tegenstelling tussen GM en Honda

related partner content for mobile comes here

Zoals de eerste tv-advertenties vooral radiospots boden, dat wil zeggen beelden van producten waarbij een man of vrouw letterlijk een boodschap voorlas, zo is de meeste videoreclame op internet een evenbeeld van tv-reclame.

Toen bijvoorbeeld tv-net ABC voor haar ook hier bekende soap op America Online reclame ging maken met beelden uit de komende afleveringen deed een grote sponsor op tv, te weten General Motors-onderdeel Buick mee met reclame.

plaatste de tv-commercial erbij en noemde dat 'fijne synergie', aldus de WSJ.

Daartegenover stond , één van 's werelds meest innovatieve adverteerders, met online reclame voor de 2005-ditie van haar Accord Hybrid. American Honda Motor nam ook de tv-spot, maar voegde daar sofware aan toe zodat online kijkers onderdelen van de auto konden aanklikken om aanvullende informatie te krijgen.

Goedkoop was de bewerking niet, zegt marketingchef Tom Peyton van Honda tegen de WSJ, maar hij noemt helaas geen cijfer voor de kosten. En ook de 'opbrengst', het percentage bezoekers dat gebruik maakte van de klikmogelijkheid, weet vooralsnog alleen Honda zelf.

Maar interactief online reclame maken met video zal zeker toenemen, zeggen deskundigen tegen de krant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in