Buick bij wanhopige huisvrouwen
De gezaghebbende Wall Street Journal publiceert (betaalde toegang) een artikel over het onderscheid tussen interactief en statisch online adverteren met video, met een leuke tegenstelling tussen GM en Honda
Zoals de eerste tv-advertenties vooral radiospots boden, dat wil zeggen beelden van producten waarbij een man of vrouw letterlijk een boodschap voorlas, zo is de meeste videoreclame op internet een evenbeeld van tv-reclame.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaToen bijvoorbeeld tv-net ABC voor haar ook hier bekende soap Desperate Housewives op America Online reclame ging maken met beelden uit de komende afleveringen deed een grote sponsor op tv, te weten General Motors-onderdeel Buick mee met reclame.
Buick plaatste de tv-commercial erbij en noemde dat 'fijne synergie', aldus de WSJ.
Daartegenover stond Honda, één van 's werelds meest innovatieve adverteerders, met online reclame voor de 2005-ditie van haar Accord Hybrid. American Honda Motor nam ook de tv-spot, maar voegde daar sofware aan toe zodat online kijkers onderdelen van de auto konden aanklikken om aanvullende informatie te krijgen.
Goedkoop was de bewerking niet, zegt marketingchef Tom Peyton van Honda tegen de WSJ, maar hij noemt helaas geen cijfer voor de kosten. En ook de 'opbrengst', het percentage bezoekers dat gebruik maakte van de klikmogelijkheid, weet vooralsnog alleen Honda zelf.
Maar interactief online reclame maken met video zal zeker toenemen, zeggen deskundigen tegen de krant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid