Uitgaven online reclame dit jaar groter dan print


De Amerikaanse uitgaven aan online reclame zullen volgens een voorspelling van eMarketer dit jaar voor het eerst die van printreclame overstijgen.
De Amerikaans online advertentie uitgaven groeiden vorig jaar met 23% naar $32 miljard en zullen naar verwachting dit jaar weer groeien met 23% tpt $39,5 miljard. Daarmee zullen de online advertentiebestedingen volgens het rapport voor het eerst hoger zijn dat die aan reclame in kranten en tijdschriften. De bestedingen aan printreclame zullen naar verwachting zakken naar $33.8 miljard (van $36 miljard vorig jaar).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOndanks zorgen over de slechte economische situatie, zullen de Amerikaanse reclame uitgaven naar verwachting dit jaar weer een gezonde groei vertonen. eMarketer rekent op een groei met 6.7% tot $169.48 in 2012, aangezwengeld door de presidentsverkiezingen en de Olympische Spelen in Londen.
TV-reclame blijft veruit het belangrijkste reclamemedium. De uitgaven aan tv-reclame groeiden vorig jaar met 2.8% tot $60.7 miljard en voor het lopende jaar gaat eMarketer uit van een verdere groei met 6.8% tot $64.8 miljard.
EMarketer heeft ook berekend dat de inkomsten van dagbladen uit digitale advertenties vorig jaar met 8.3% zijn toegenomen tot $3.3 miljard. Inkomsten uit printadvertenties daalden met 9.3% tot 20,7 miljard. Ook bij de tijdschriften komt de groei vooral uit digitaal. De digitale inkomsten groeiden afgelopen jaar met 18.8% tot $2.7 miljard. Inkomsten uit print zullen een half procent stijgen tot $15.3 miljard in 2012.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid