Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgaven online reclame dit jaar groter dan print

De Amerikaanse uitgaven aan online reclame zullen volgens een voorspelling van eMarketer dit jaar voor het eerst die van printreclame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Amerikaanse uitgaven aan online reclame zullen volgens een dit jaar voor het eerst die van printreclame overstijgen.

related partner content for mobile comes here

De Amerikaans online advertentie uitgaven groeiden vorig jaar met 23% naar $32 miljard en zullen naar verwachting dit jaar weer groeien met 23% tpt $39,5 miljard. Daarmee zullen de online advertentiebestedingen volgens het rapport voor het eerst hoger zijn dat die aan reclame in kranten en tijdschriften. De bestedingen aan printreclame zullen naar verwachting zakken naar $33.8 miljard (van $36 miljard vorig jaar).

Ondanks zorgen over de slechte economische situatie, zullen de Amerikaanse reclame uitgaven naar verwachting dit jaar weer een gezonde groei vertonen. eMarketer rekent op een groei met 6.7% tot $169.48 in 2012, aangezwengeld door de presidentsverkiezingen en de Olympische Spelen in Londen.

TV-reclame blijft veruit het belangrijkste reclamemedium. De uitgaven aan tv-reclame groeiden vorig jaar met 2.8% tot $60.7 miljard en voor het lopende jaar gaat eMarketer uit van een verdere groei met 6.8% tot $64.8 miljard.

EMarketer heeft ook berekend dat de inkomsten van dagbladen uit digitale advertenties vorig jaar met 8.3% zijn toegenomen tot $3.3 miljard. Inkomsten uit printadvertenties daalden met 9.3% tot 20,7 miljard. Ook bij de tijdschriften komt de groei vooral uit digitaal. De digitale inkomsten groeiden afgelopen jaar met 18.8% tot $2.7 miljard. Inkomsten uit print zullen een half procent stijgen tot $15.3 miljard in 2012.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in