Overslaan en naar de inhoud gaan

TGIF: Scoren op engagement

Contentmarketingbureau Brandfighters geeft je elke vrijdag een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vandaag een recap met de vier beste campagnes van maart die bijzonder goed op engagement hebben gescoord. Kijk en leer!

related partner content for mobile comes here

1. Anywhere But There:

Op 8 maart was het internationale vrouwendag. Er verschenen verschillende campagnes die op deze dag inhaakten. Een daarvan was Anywhere But There. In deze video zijn vrouwen een dag overal behalve op werk. En ze hebben een kat bij zich. Aan het einde van de video is het duidelijk waarom. De video blijkt namelijk niet alleen in te spelen op internationale vrouwendag, maar ook op de huidige politiek in Amerika.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

2. State Street Global Advisors: The Fearless Girl

Een andere inhakende video voor internationale vrouwendag was de video van McCann. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven met vrouwen met hogere posities beter presteren dan bedrijven zonder vrouwen met deze posities. In de video laten ze zien hoe ‘The Fearless Girl’ tot stand komt en waarom ze juist voor haar de voor de plek waar ze geplaatst is, kiezen. Met deze video willen ze awareness creëren voor de positie van vrouwen in de huidige samenleving. En dat is gelukt. Tevens mag het standbeeld blijven t/m februari 2018.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

3. Heinz: Pass the Heinz

Ook deze campagne viel op. 50 jaar nadat ‘Pass the Heinz’ in de film Mad Man werd gepresenteerd (en afgewezen), besluit Heinz het idee in te zetten. Er komen verschillende beelden van eten dat aan Heinz gelinkt kan worden, maar waar geen ketchup op te zien is. Boven het eten komt ‘Pass the Heinz’ te staan.

4. Refuge: Grow

Refuge is een Britse organisatie voor vrouwen en kinderen die met huiselijk geweld te maken hebben (gehad). In deze muziekvideo van singer-songwriter Frances delen ze het verhaal van een slachtoffer van huiselijk geweld. In de video is de vrouw onzichtbaar, ze wordt niet gezien door de rest van de wereld. Totdat ze wordt aangeraakt door een vrouw van Refuge. Met deze video wil Refuge vrouwen en kinderen benaderen die met huiselijk geweld te maken. Door de muziekvideo zal namelijk niet duidelijk voor de dader zijn dat het een helpende hand is voor het slachtoffer.

Maart zat vol met bijzondere campagnes die goed scoren op engagement en sentiment. Heb jij nog een tip of campagne gezien die er absoluut tussen moet? Eind april geeft contentbureau je weer een recap!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in