Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf koopt Metro

Telegraaf Media Groep (TMG) koopt de Nederlandse editie van het gratis dagblad Metro. TMG en Metro International hebben niet bekend gemaakt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TMG wil met de overname zijn positie in printmedia versterken. Uit de halfjaarcijfers bleek dat de . TMG is na het stoppen van De Pers eerder dit jaar nu de enige speler in het segment van de gratis dagbladen.

related partner content for mobile comes here

TMG wil het integratieproces van Metro zo snel mogelijk starten om op die wijze een meer efficiënte exploitatie te realiseren van zowel Metro als Sp!ts. 'Synergie valt onder meer te behalen door gezamenlijke advertentieverkoop en door integratie van het drukken en distribueren van beide titels. De samenwerking van de twee titels zal gevolgen hebben voor het totale aantal arbeidsplaatsen', zegt TMG in het persbericht.

Per Mikael Jensen, President en CEO van Metro International zegt over de verkoop: 'Metro Holland heeft een sterke positie in de Nederlandse dagbladenmarkt en is altijd een van onze meest succesvolle bedrijfsonderdelen geweest. We zijn blij dat met deze transactie de toekomst van de titel in Nederland is verzekerd en dat het merk Metro op de markt blijft. De overeenkomst voorziet er ook in dat Metro zijn pan-Europese platform behoudt hetgeen belangrijk is voor onze internationale adverteerders.'

Op 21 juni 1999 werden Metro en Sp!ts tegelijkertijd gelanceerd. Het gezamenlijke nettobereik van de dagbladen bedraagt 2,3 miljoen personen per dag. TMG wil in de komende maanden de beide bladen nog beter ten opzichte van elkaar positioneren om zo meer variatie te kunnen bieden aan lezers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in