Telegraaf koopt Metro


TMG wil met de overname zijn positie in printmedia versterken. Uit de halfjaarcijfers bleek dat de advertentie-inkomsten van TMG onder druk staan. TMG is na het stoppen van De Pers eerder dit jaar nu de enige speler in het segment van de gratis dagbladen.
TMG wil het integratieproces van Metro zo snel mogelijk starten om op die wijze een meer efficiënte exploitatie te realiseren van zowel Metro als Sp!ts. 'Synergie valt onder meer te behalen door gezamenlijke advertentieverkoop en door integratie van het drukken en distribueren van beide titels. De samenwerking van de twee titels zal gevolgen hebben voor het totale aantal arbeidsplaatsen', zegt TMG in het persbericht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPer Mikael Jensen, President en CEO van Metro International zegt over de verkoop: 'Metro Holland heeft een sterke positie in de Nederlandse dagbladenmarkt en is altijd een van onze meest succesvolle bedrijfsonderdelen geweest. We zijn blij dat met deze transactie de toekomst van de titel in Nederland is verzekerd en dat het merk Metro op de markt blijft. De overeenkomst voorziet er ook in dat Metro zijn pan-Europese platform behoudt hetgeen belangrijk is voor onze internationale adverteerders.'
Op 21 juni 1999 werden Metro en Sp!ts tegelijkertijd gelanceerd. Het gezamenlijke nettobereik van de dagbladen bedraagt 2,3 miljoen personen per dag. TMG wil in de komende maanden de beide bladen nog beter ten opzichte van elkaar positioneren om zo meer variatie te kunnen bieden aan lezers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid