Supermarkten zijn de baas
The Office of Fair Trading, zeg maar de Britse kartelwaakhond, heeft gekeken of de Britse supermarkten hun eigen Code of Practice naleven. In deze Code staat onder meer dat de retailers hun leveranciers niet zullen afknijpen en hen eerlijk zullen behandelen. Volgens de OFT overtreden de Britse supermarkten hun Code niet of nauwelijks, en profiteren de consumenten van structurele prijsverlagingen. Wie gelooft dit? Fabrikanten geven toe dat ze nooit naar de OFT zullen stappen met hun klachten, omdat ze dan meteen hun noodzakelijke afzetkanaal kwijt zijn. Supermarkten zijn simpelweg te machtig en gooien zeurende fabrikanten eruit.
Probleem is dat fabrikanten nu dusdanig worden uitgeknepen, dat ze geen budget meer overhouden voor r&d. Alleen giganten als Procter & Gamble en Unilever kunnen nog een vuistje maken. Onder fabrikanten wordt de functie van retail account manager dan ook steeds minder populair.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid