Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten zijn de baas

Het machtsevenwicht tussen fabrikanten en supermarkten is weg: de laatste zijn echt de baas. Gedragscode of niet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

The Office of Fair Trading, zeg maar de Britse kartelwaakhond, heeft gekeken of de Britse supermarkten hun eigen Code of Practice naleven. In deze Code staat onder meer dat de retailers hun leveranciers niet zullen afknijpen en hen eerlijk zullen behandelen. Volgens de OFT overtreden de Britse supermarkten hun Code niet of nauwelijks, en profiteren de consumenten van structurele prijsverlagingen. Wie gelooft dit? Fabrikanten geven toe dat ze nooit naar de OFT zullen stappen met hun klachten, omdat ze dan meteen hun noodzakelijke afzetkanaal kwijt zijn. Supermarkten zijn simpelweg te machtig en gooien zeurende fabrikanten eruit.

related partner content for mobile comes here

Probleem is dat fabrikanten nu dusdanig worden uitgeknepen, dat ze geen budget meer overhouden voor r&d. Alleen giganten als Procter & Gamble en Unilever kunnen nog een vuistje maken. Onder fabrikanten wordt de functie van retail account manager dan ook steeds minder populair.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in