Cannes: Nominatie Titanium Leeuw voor Fuel, geen radio


Deze prijs beleeft dit jaar inCannes zijn herlancering.
In 2003 werd de Titanium Leeuw in het levengeroepen op initiatief van Dan Wieden om baanbrekende en innovatieveconcepten te kunnen belonen. Vanaf dit jaar is de prijs bestemd voorde beste geintegreerde campagne.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFuel is een van de slechts achtgenomineerden. Het bureau kreeg voor dezelfde case eerder deze week aleen Gouden, Zilveren en Bronzen Cyber Lion. De VS kregen drienominaties voor Burger King (2) en Mini Cooper.
Verder zijnZuid-Afrika (Nandos), Australie (Virgin Mobile), Duitsland (Pampers)en Groot-Brittannie (Honda) kanshebbers. De Britse nominatie, de doorWieden + Kennedy Londen gemaakte commercial 'Grrr', is ook de grotekanshebber voor de Grand Prix in Film. Namens Nederland zit AndyFackrell (180) in de jury, die onder leiding staat van de AmerikaanJeff Goodby (Goodby Silverstein & Partners).
Ook de categorie Radio is dit jaar nieuw in Cannes. Van die tienNederlandse inzendingen kwam er niet een op de shortlist. In totaalwerden er 167 van de 1020 inzendingen genomineerd. De VerenigdeStaten komt verreweg het vaakst voor op de shortlist, namelijk 47keer. De in Film veelbroonde 'Real man of Genius'-campagne staat eralleen al 11 keer op.
De prijzen worden zaterdagavond in het Palais des Festival uitgereikt,samen met de Film Leeuwen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid