Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: Nominatie Titanium Leeuw voor Fuel, geen radio

Fuel Europe uit Amsterdam is genomineerd voor een Titanium Leeuw met het Life on Board Project voor Volvo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze prijs beleeft dit jaar inCannes zijn herlancering.

related partner content for mobile comes here

In 2003 werd de Titanium Leeuw in het levengeroepen op initiatief van Dan Wieden om baanbrekende en innovatieveconcepten te kunnen belonen. Vanaf dit jaar is de prijs bestemd voorde beste geintegreerde campagne.

Fuel is een van de slechts achtgenomineerden. Het bureau kreeg voor dezelfde case eerder deze week aleen Gouden, Zilveren en Bronzen Cyber Lion. De VS kregen drienominaties voor Burger King (2) en Mini Cooper.

Verder zijnZuid-Afrika (Nandos), Australie (Virgin Mobile), Duitsland (Pampers)en Groot-Brittannie (Honda) kanshebbers. De Britse nominatie, de doorWieden + Kennedy Londen gemaakte commercial 'Grrr', is ook de grotekanshebber voor de Grand Prix in Film. Namens Nederland zit AndyFackrell (180) in de jury, die onder leiding staat van de AmerikaanJeff Goodby (Goodby Silverstein & Partners).

Ook de categorie Radio is dit jaar nieuw in Cannes. Van die tienNederlandse inzendingen kwam er niet een op de shortlist. In totaalwerden er 167 van de 1020 inzendingen genomineerd. De VerenigdeStaten komt verreweg het vaakst voor op de shortlist, namelijk 47keer. De in Film veelbroonde 'Real man of Genius'-campagne staat eralleen al 11 keer op.

De prijzen worden zaterdagavond in het Palais des Festival uitgereikt,samen met de Film Leeuwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in