Overslaan en naar de inhoud gaan

Stephen King doet sociale media-actie voor nieuw boek

De 66-jarige auteur weet van wanten als het gaat om sociale media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toen hij zich in december 2013 aanmeldde bij Twitter, had Stephen King na één dag 85.000 volgers, en binnen vijf dagen 200.000.

related partner content for mobile comes here

King kreeg bijna direct een officieel blauw vinkje van Twitter, iets waar zoon 

&;We won&;t discuss how it took 3 years for me to get a blue checkmark & it took , like, 3 hours, because I&;M TOO BIG A MAN.&;

De teller staat nu op 481.000 Stephen King-volgers.

Niet iedereen is blij met wat King (ja hij doet het zelf, niet de marketingafdeling van zijn uitgever) tweet. Hij gaat soms politiek iets te scherp door de bocht , en hij is ook een beetje te enthousiast in het tweeten van .

November

Anyway, King en zijn uitgevers Scribner (VS) en Hodder & Stoughton (GB) zetten nu  en  in voor de promotie van Kings nieuwste boek. 

De cover van zijn in november te verschijnen boek ‘’ wordt blokje voor blokje onthuld naarmate er meer likes op de pagina verschijnen, of opmerkingen. Shares tellen ook. 

Ook de hashstag op Twitter doet het trucje.

Als de boekcover is onthuld, wordt het een interactief gebeuren, met extra hints over de inhoud van het boek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in