Overslaan en naar de inhoud gaan

SKO en Stir: onderzoek online tv-streams

Om inzicht te krijgen in de doelgroepen die online tv-streams bekijken en welke dat zijn, is een samenwerking tussen Stichting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds september 2008 rapporteert SKO structureel over het aantal opgevraagde streams van NPO en RTL. Maar daarbij is het onduidelijk wat het profiel van de kijker is. meet in een panel welke gebruikers welke websites bezoeken. Dat rapporteert echter nog niet over streaming tv-gebruik omdat de informatie bij streams ontbreekt.

related partner content for mobile comes here

De samenwerking ziet er als volgt uit: de informatie die voor SKO-streaming aanwezig is (labels bij een stream) kan gebruikt worden in de registratie bij het Stir-panel. Het is dan mogelijk de streamstart terug te vinden in het surfgedrag van Stir panelleden. Hierdoor ontstaat inzicht in wie binnen het panel, welke SKO-streams bekijkt.

De analyse vindt plaats op het Stir-databestand van het eerste kwartaal van 2009. Nedstat en Intomart GfK gaan samen dit project uitvoeren in opdracht van Stir en SKO.

SKO-directeur Bas de Vos: ‘We zoeken altijd samenwerking met andere partijen als we daardoor beter inzicht kunnen verkrijgen in het gebruik van tv-content door verschillende doelgroepen. Ongeacht via welke verspreidingswijze dat gebeurt.’ Peter Wiegman (projectcoördinator Stir): ‘Dit project biedt de mogelijkheid om na te gaan of dit een monitor zou kunnen worden voor web-tv doelgroepgedrag, dat we nu nog niet meten.’

De eerste resultaten worden eind mei gepresenteerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in