Overslaan en naar de inhoud gaan

Sire begint campagne 'Onbewust asociaal'

Sire is vandaag van start gegaan met de campagne #039;Onbewust asociaal'">'Onbewust asociaal'. De campagne is gemaakt door FHV…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sire is vandaag van start gegaan met de campagne ;Onbewust asociaal&;">'Onbewust asociaal'. De campagne is gemaakt door FHV BBDO en Qi.

related partner content for mobile comes here

De campagne richt zich op iedereen in Nederland en heeft als doel om mensen bewust te maken van het feit dat zij ook wel eens asociaal zijn zonder dat zij het door hebben. De campagne laat voorbeelden zien als bellen bij de kassa, troep op straat gooien en niet opstaan in de bus. De titel van de campagne is 'Onbewust asiciaal.'

Sire zegt ervoor gekozen te hebben mensen een spiegel voor te houden zonder moraliserend te worden. 'We schrijven mensen dus niet het gewenste gedrag voor en lezen ze geen les. In plaats daarvan gebruiken de verschillende campagne-uitingen een breed scala aan voorbeelden die direct uit het leven gegrepen zijn. De bedoeling is dat iedereen zich in een of meerdere uitingen kan herkennen. En wat deze campagne impactvol maakt is dat je je realiseert dat het niet over de asociale buurman gaat, maar over jou zelf, hetgeen confronterend is en mensen aan het nadenken zet.'

De campagne wordt multimediaal ingezet: er zijn televisiecommercials, radiocommercials, advertenties en abriposters. Daarnaast is er een speciale website die de campagne verder ondersteunt. Daar kan men kijken in hoeverre hij of zij onbewust asociaal is, wat de staat van Nederland is maar ook wat de gevolgen zijn van ‘onbewust asociaal’ gedrag en hoeveel irritaties het bij anderen oplevert. De campagne wordt ondersteund door een breed PR-programma.

Bureaus: FHV BBDO (concept, commercials en advertenties), Qi (website en online communicatie),
Van Keep /De Issuemakers (PR en issuemanagement), Motivaction (onderzoek),
Regie: Frank de Vos (Caviar).
Postproductie/geluid: The Ambassadors

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in