Sire begint campagne 'Onbewust asociaal'
Sire is vandaag van start gegaan met de campagne #039;Onbewust asociaal'">'Onbewust asociaal'. De campagne is gemaakt door FHV BBDO en Qi.
De campagne richt zich op iedereen in Nederland en heeft als doel om mensen bewust te maken van het feit dat zij ook wel eens asociaal zijn zonder dat zij het door hebben. De campagne laat voorbeelden zien als bellen bij de kassa, troep op straat gooien en niet opstaan in de bus. De titel van de campagne is 'Onbewust asiciaal.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaSire zegt ervoor gekozen te hebben mensen een spiegel voor te houden zonder moraliserend te worden. 'We schrijven mensen dus niet het gewenste gedrag voor en lezen ze geen les. In plaats daarvan gebruiken de verschillende campagne-uitingen een breed scala aan voorbeelden die direct uit het leven gegrepen zijn. De bedoeling is dat iedereen zich in een of meerdere uitingen kan herkennen. En wat deze campagne impactvol maakt is dat je je realiseert dat het niet over de asociale buurman gaat, maar over jou zelf, hetgeen confronterend is en mensen aan het nadenken zet.'
De campagne wordt multimediaal ingezet: er zijn televisiecommercials, radiocommercials, advertenties en abriposters. Daarnaast is er een speciale website die de campagne verder ondersteunt. Daar kan men kijken in hoeverre hij of zij onbewust asociaal is, wat de staat van Nederland is maar ook wat de gevolgen zijn van ‘onbewust asociaal’ gedrag en hoeveel irritaties het bij anderen oplevert. De campagne wordt ondersteund door een breed PR-programma.
Bureaus: FHV BBDO (concept, commercials en advertenties), Qi (website en online communicatie),
Van Keep /De Issuemakers (PR en issuemanagement), Motivaction (onderzoek),
Regie: Frank de Vos (Caviar).
Postproductie/geluid: The Ambassadors
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid