Publieke zenders in week 21 op 33,9 pct
De drie publieke zenders hadden in week 21 samen een marktaandeel van 33,9 pct (tijdvak 18.00-24.00 uur, 6+).
De vier zenders van RTL Nederland hadden 30,4 pct en de drie zenders van SBS Broadcasting behaalden een aandeel van 20,7 pct. Marktleider Nederland 1 had een aandeel van 22,4 pct, terwijl het aandeel van RTL 4 op 18,6 pct uitkwam. SBS 6 had 12,6.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De halve finale van het Eurovisie Songfestival van donderdag, waaraan Nederland meedeed, was het best bekeken programma van de week met 2.452.000 kijkers. Het NOS Journaal van gisteravond was met ruim 2,1 miljoen kijkers tweede, gevolgd door Spoorloos met eveneens ruim 2,1 miljoen kijkers. Daarna volgt de uitslag van X Factor (ook ruim 2,1 miljoen kijkers).
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBron: Stichting Kijkonderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid