Overslaan en naar de inhoud gaan

Plank voor ‘Verder leren’, Spijker voor Geschikt/Ongeschikt

Jongerenmagazine Spunk.nl heeft voor de vierde keer de Blauwe Plank uitgereikt voor ‘tenenkrommende jongerencampagnes die de plank…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Spunk.nl kijkt voor toekenning van de Blauwe Plank niet naar effectiviteit, ‘daar hebben we geen verstand van’. Wel wordt gelet op de veronderstellingen die over jongeren gedaan worden en de creatieve uitvoering van de campagne. “Als het voelt als een vader die 'vet cool' zegt, dan hebben we een nominatie,” aldus Spunk.

related partner content for mobile comes here

Uit de motivatie van voor toekenning van de Blauwe Plank voor de campagne die jongeren moet voorlichten over de kwalificatieplicht: “Hoeveel grove fouten kan je maken in één enkele jongerencampagne? Om te beginnen hebben ze de hulp ingeschakeld van de hoogbejaarde Surinamer Jörgen Rayman, de vent waarvan de publieke omroep het gebrek aan talent al jaren ontkent Hij vertelt ons, al priemend met zijn dikke marketingvingertje, dat wij verder MOETEN leren. En iets 'moeten' is het allergrootste struikelblok voor elke zichzelf respecterende scholier. Maar het kan nog veel erger. Want tot onze schrik gebruiken ze het verboden woord. P*mpen. Moeten wij ze godverdomme persoonlijk met de Blauwe Plank op hun hoofd meppen voordat ze er bij Gummo achterkomen hoeveel uitslag wij hier van krijgen? Wij spreken schande. Een gep*mpte scooter? Allemaggies, het hebben van een klysma is een kleiner taboe! Gummo slaat de plank vol-le-dig mis met deze op het klootjesvolk gerichte reclamecampagne waarin elke vorm van creativiteit ontbreekt.”

De campagne van de Koninklijke Landmacht deed het volgens het jongerenmagazine wel goed: “De Geschikt/Ongeschikt-campagne van de landmacht loopt al jaren volgens dezelfde formule, maar daar mogen ze best eens voor beloond voor worden. Het is namelijk een van de weinige, weinige campagnes die ons serieus nemen. De reclames zijn eenvoudig, maar enorm doeltreffend. Ze tonen herkenbare situaties die precies aansluiten op de doelgroep, en bewijzen maar eens weer dat je jongeren veel beter kunt bereiken door juist niet de geile Bijlmerrapper van de maand in te huren om je boodschap over te brengen. Ook is de efficiëntie van deze campagne niet te evenaren: iedereen die zichzelf aan zou vinken als 'geschikt' rennen naar de proefdagen om te laten zien hoe mans ze wel niet zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in