Plank voor ‘Verder leren’, Spijker voor Geschikt/Ongeschikt
Spunk.nl kijkt voor toekenning van de Blauwe Plank niet naar effectiviteit, ‘daar hebben we geen verstand van’. Wel wordt gelet op de veronderstellingen die over jongeren gedaan worden en de creatieve uitvoering van de campagne. “Als het voelt als een vader die 'vet cool' zegt, dan hebben we een nominatie,” aldus Spunk.
Uit de motivatie van Spunk voor toekenning van de Blauwe Plank voor de campagne Verderleren.nl die jongeren moet voorlichten over de kwalificatieplicht: “Hoeveel grove fouten kan je maken in één enkele jongerencampagne? Om te beginnen hebben ze de hulp ingeschakeld van de hoogbejaarde Surinamer Jörgen Rayman, de vent waarvan de publieke omroep het gebrek aan talent al jaren ontkent Hij vertelt ons, al priemend met zijn dikke marketingvingertje, dat wij verder MOETEN leren. En iets 'moeten' is het allergrootste struikelblok voor elke zichzelf respecterende scholier. Maar het kan nog veel erger. Want tot onze schrik gebruiken ze het verboden woord. P*mpen. Moeten wij ze godverdomme persoonlijk met de Blauwe Plank op hun hoofd meppen voordat ze er bij Gummo achterkomen hoeveel uitslag wij hier van krijgen? Wij spreken schande. Een gep*mpte scooter? Allemaggies, het hebben van een klysma is een kleiner taboe! Gummo slaat de plank vol-le-dig mis met deze op het klootjesvolk gerichte reclamecampagne waarin elke vorm van creativiteit ontbreekt.”
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe geschikt/ongeschikt campagne van de Koninklijke Landmacht deed het volgens het jongerenmagazine wel goed: “De Geschikt/Ongeschikt-campagne van de landmacht loopt al jaren volgens dezelfde formule, maar daar mogen ze best eens voor beloond voor worden. Het is namelijk een van de weinige, weinige campagnes die ons serieus nemen. De reclames zijn eenvoudig, maar enorm doeltreffend. Ze tonen herkenbare situaties die precies aansluiten op de doelgroep, en bewijzen maar eens weer dat je jongeren veel beter kunt bereiken door juist niet de geile Bijlmerrapper van de maand in te huren om je boodschap over te brengen. Ook is de efficiëntie van deze campagne niet te evenaren: iedereen die zichzelf aan zou vinken als 'geschikt' rennen naar de proefdagen om te laten zien hoe mans ze wel niet zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid