McDonald’s geeft klant mvo-kijkje in keuken


Volgens onderzoek in opdracht van de Amerikaanse restaurantketen heersen er veel misverstanden over het eten van McDonald’s. Zo weet eenderde van de Nederlanders niet dat een hamburger van McDonalds’s voor 100 procent uit rundvlees bestaat. "We willen duidelijk maken waar we voor staan en het ware verhaal achter onze restaurants, producten en medewerkers vertellen," aldus Dolly van den Akker, Manager Communicatie bij McDonald’s Nederland. De consument is volgens Van den Akker steeds bewuster geworden en dat "dwingt een bedrijf als het onze tot openheid".
Dat het bedrijf meegaat met maatschappelijke ontwikkelingen, verwacht de consument ook, aldus Van den Akker. Het bedrijf krijgt al jaren veel kritiek over zich heen als een van de vermeende veroorzakers van overgewicht. In de documentaire 'Super Size Me' uit 2004 van Morgan Spurlock werd dit beeldend verwoord.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAls voorbeeld van aanpassing noemt Van den Akker de uitbreiding van het assortiment salades. "Overgewicht is een maatschappelijk thema, dus moet je daarmee mee gaan." Zo is mineraalwater nu ook te kiezen als drankje bij vastgestelde menu's. Eerst moest daarvoor worden bijbetaald. Bovendien wordt er niet meer geadverteerd voor het 'supersizen' van porties.
De campagne bestaat uit drie advertenties, die de komende maanden te zien zullen zijn in vrouwenbladen en opiniebladen. Ook op de website van McDonald's wordt op de campagne ingehaakt. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid