Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s geeft klant mvo-kijkje in keuken

McDonalds is begonnen met een nieuwe corporate campagne met als slogan ‘Alles over McDonalds en een beetje meer’. De nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens onderzoek in opdracht van de Amerikaanse restaurantketen heersen er veel misverstanden over het eten van McDonald’s. Zo weet eenderde van de Nederlanders niet dat een hamburger van McDonalds’s voor 100 procent uit rundvlees bestaat. "We willen duidelijk maken waar we voor staan en het ware verhaal achter onze restaurants, producten en medewerkers vertellen," aldus Dolly van den Akker, Manager Communicatie bij McDonald’s Nederland. De consument is volgens Van den Akker steeds bewuster geworden en dat "dwingt een bedrijf als het onze tot openheid".

related partner content for mobile comes here

Dat het bedrijf meegaat met maatschappelijke ontwikkelingen, verwacht de consument ook, aldus Van den Akker. Het bedrijf krijgt al jaren veel kritiek over zich heen als een van de vermeende veroorzakers van overgewicht. In de documentaire 'Super Size Me' uit 2004 van Morgan Spurlock werd dit beeldend verwoord.

Als voorbeeld van aanpassing noemt Van den Akker de uitbreiding van het assortiment salades. "Overgewicht is een maatschappelijk thema, dus moet je daarmee mee gaan." Zo is mineraalwater nu ook te kiezen als drankje bij vastgestelde menu's. Eerst moest daarvoor worden bijbetaald. Bovendien wordt er niet meer geadverteerd voor het 'supersizen' van porties.

De campagne bestaat uit drie advertenties, die de komende maanden te zien zullen zijn in vrouwenbladen en opiniebladen. Ook op de van McDonald's wordt op de campagne ingehaakt. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in