Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips kiest voor ‘sense and simplicity’

Philips heeft na negen jaar zijn reclameleus 'Let's make things better' overboord gegooid. Het elektronicaconcern gaat verder met 'Sense…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omslag is het werk van de Italiaan Andrea Ragnetti. Hij werd in 2003 de eerste marketingbaas die zitting kreeg in het Philips-bestuur. Philips gaat in het laatste kwartaal van 2004 maar liefst 80 miljoen euro besteden om de nieuwe leus bij het grote publiek bekend te maken. Ragnetti heeft door DDB negen tv-commercials laten maken die vanaf nu in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië en Nederland worden uitgezonden. Buiten Europa is de nieuwe aanpak vooralsnog alleen in China en de VS te zien. Ragnetti zei dat in elk reclame blok twee tot drie tv-commercials van Philips te zien zullen zijn en dat het allemaal draait om eenvoud. Want de consumenten hebben naar zijn mening enorme behoefte aan simplicity.

related partner content for mobile comes here

Ragnetti noemde het zelfs de ‘new cool’.

Het merk Philips zal nu voortaan gebouwd worden op drie pijlers:

  • Designed around you
  • easy to use
  • advanced Alles wat gemaakt wordt binnen Philips zal voortaan aan die pijlers getoetst worden, zegt Ragnetti. De toenmalige Philips-topman Jan Timmer introduceerde 'Let's make things better' in 1995. In de marketingwereld kreeg deze leus veel kritiek, omdat Philips hiermee leek te impliceren dat al het werk in het verleden als te min werd bestempeld. De leus 'Let's make things better' paste volgens bestuursvoorzitter, Gerard Kleisterlee, nog wel in de tijd dat de Philips-onderdelen hun eigen richting mochten bepalen. Het is nu echter zaak om specifieker te worden, aldus de topman. Ragnetti voegt daaraan toe dat de nieuwe reclamecampagne ‘frisser, cleaner en menselijker'’ zal zijn dan het publiek van Philips gewend is. De nieuwe positionering rond de waarden ‘sense & simplicity’ wordt niet alleen op tv getoond, maar ook in print, outdoor en online. Van het totale budget gaat 10 procent naar online advertising, zei Ragnetti. Hij meldde ook dat inmiddels wel duidelijk is dat 20 procent van de klanten voor 80 procent van de omzet zorgt. In het geval van Philips zijn dat de hoogopgeleiden tussen de 35 en 55 jaar die een hoog inkomen hebben. Dat wordt de doelgroep van de nieuwe aanpak.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in