Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsico-crisis in Argentinië

Het bureau Edelman moet in Argentinië de reputatie van Pepsico Snacks redden. Promotiespeelgoed van deze voedselproducent bleek onveilig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Televisie- en radiostations meldden vorige week dat bij doorboring van opblaasbare speeltjes in de snacks Frenchitas, Cheetos en 3D een stof vrijkomt die voor oogirritatie kan zorgen. Een aantal kinderen zou al naar het ziekenhuis zijn gebracht met oogproblemen. De nationale pers en nieuwszender CNN namen het verhaal over, terwijl provider AOL zelf een verbod van het 'giftige speelgoed' op hun portalsite eiste.

related partner content for mobile comes here

Met behulp van Edelman, Salem, Viale heeft een persbericht verspreid en advertenties in de kranten dat de snacks onmiddellijk worden teruggevorderd. Zij benadrukten daarin dat de stof niet giftig is. Hoewel de media het hebben over een totale 'recall' blijken er nog verpakkingen met de speeltjes voorradig in kiosken en shops. Verschillende kiosken in Buenos Aires beweren dat ze niets hebben gehoord van Pepsico. (bron: PR Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in