Overslaan en naar de inhoud gaan

V8 scoort goed in eerste week

De nieuwe zender V8 (van SBS) is de eerste week van haar bestaan begonnen met een marktaandeel van 4 procent. Dit aandeel werd behaald met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een paar weken kan overigens pas bekeken worden hoe het aandeel van V8 zich ontwikkelt. SBS scoort nu met de drie zenders een marktaandeel van 19 procent. SBS6 behaalde in week 18 een marktaandeel van 11 procent, Net5 4 procent. HMG haalde met zijn drie zenders 28 procent: RTL4 had weer een marktaandeel van 17 procent, Yorin 6 en RTL5 5 procent. De commerciële zenders hadden allen samen dus 47 procent van de markt. De publieke zenders behaalden samen 38 procent. Opnieuw had de publieke omroep wel de best bekeken programma's. De dodenherdenking van afgelopen vrijdag trok zelfs 3,480 miljoen kijkers, gevolgd door het Journaal van 20.00 uur op zondag met 2.840 miljoen kijkers en de Studio Sport-uitzending die daarvoor zat met 2.075 miljoen. In de toptien staan veel andere programma's van de publieke omroepen en slechts twee van de commerciëlen: de dinsdag-uitzending van GTST en 't Zonnetje in huis (beide RTL4). De gegevens komen van het Continu Okijkonderzoek (CKO) van Intomart.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in