V8 scoort goed in eerste week


Na een paar weken kan overigens pas bekeken worden hoe het aandeel van V8 zich ontwikkelt. SBS scoort nu met de drie zenders een marktaandeel van 19 procent. SBS6 behaalde in week 18 een marktaandeel van 11 procent, Net5 4 procent. HMG haalde met zijn drie zenders 28 procent: RTL4 had weer een marktaandeel van 17 procent, Yorin 6 en RTL5 5 procent. De commerciële zenders hadden allen samen dus 47 procent van de markt. De publieke zenders behaalden samen 38 procent. Opnieuw had de publieke omroep wel de best bekeken programma's. De dodenherdenking van afgelopen vrijdag trok zelfs 3,480 miljoen kijkers, gevolgd door het Journaal van 20.00 uur op zondag met 2.840 miljoen kijkers en de Studio Sport-uitzending die daarvoor zat met 2.075 miljoen. In de toptien staan veel andere programma's van de publieke omroepen en slechts twee van de commerciëlen: de dinsdag-uitzending van GTST en 't Zonnetje in huis (beide RTL4). De gegevens komen van het Continu Okijkonderzoek (CKO) van Intomart.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid