´Albert Heijn is de laatste jaren niet consequent geweest in zijn branding´
Heidman zegt dat de komst van concurrent Konmar de zaak bij Albert Heijn echter weer op scherp heeft gezet. ´De afgelopen jaren waren we zo druk om verschillende winkelconcepten te ontwikkelen en dat organisatorisch en logistiek op poten te zetten. Dat hebben we nu gedaan, maar daardoor zijn we de voorkant van de winkels een beetje vergeten.´De branding wordt nu weer sterker ter hand genomen, belooft Heidman. Overigens vindt hij de keuze van Laurus voor Konmar een ´alles of niets-keuze´. ´Het is moedig, maar de risico´s zijn enorm.´Heidman meldde op het congres dat de keuzes in het assortiment van Albert Heijn ´doorgeschoten´ zijn. ´Het assortiment is veel te breed en niet diep genoeg. Kijk naar het wasmiddelenschap. Daar hebben we in de loop der tijd wel 15 tot 20 merken opgenomen, die de consument in feite weinig onderscheid opleveren. Er zijn heel veel dubbels die niets toevoegen. Ik denk dat je met acht merken in dat schap ook heel goed toe kunt.´
Op de vraag waarom Albert Heijn nog steeds zo weinig doet met zijn database, zei Heidman: ´We hebben echt onderschat hoeveel data we met de Bonus Kaart krijgen en hoeveel moeite het kost om data te analy-seren zodat we acties kunnen verzinnen die klanten iets opleveren. We proberen het voorzichtig, want we willen de consumenten niet ergeren. Als er respons is op acties, dan gaan we door. We komen nu een beetje uit de leerfase en zullen steeds meer gaan doen.´
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid