Overslaan en naar de inhoud gaan

´Albert Heijn is de laatste jaren niet consequent geweest in zijn branding´

´Albert Heijn is de laatste jaren te druk bezig geweest met de achterkant van de winkels en heeft te weinig gedaan aan de voorkant van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heidman zegt dat de komst van concurrent Konmar de zaak bij Albert Heijn echter weer op scherp heeft gezet. ´De afgelopen jaren waren we zo druk om verschillende winkelconcepten te ontwikkelen en dat organisatorisch en logistiek op poten te zetten. Dat hebben we nu gedaan, maar daardoor zijn we de voorkant van de winkels een beetje vergeten.´De branding wordt nu weer sterker ter hand genomen, belooft Heidman. Overigens vindt hij de keuze van Laurus voor Konmar een ´alles of niets-keuze´. ´Het is moedig, maar de risico´s zijn enorm.´Heidman meldde op het congres dat de keuzes in het assortiment van Albert Heijn ´doorgeschoten´ zijn. ´Het assortiment is veel te breed en niet diep genoeg. Kijk naar het wasmiddelenschap. Daar hebben we in de loop der tijd wel 15 tot 20 merken opgenomen, die de consument in feite weinig onderscheid opleveren. Er zijn heel veel dubbels die niets toevoegen. Ik denk dat je met acht merken in dat schap ook heel goed toe kunt.´

related partner content for mobile comes here

Op de vraag waarom Albert Heijn nog steeds zo weinig doet met zijn database, zei Heidman: ´We hebben echt onderschat hoeveel data we met de Bonus Kaart krijgen en hoeveel moeite het kost om data te analy-seren zodat we acties kunnen verzinnen die klanten iets opleveren. We proberen het voorzichtig, want we willen de consumenten niet ergeren. Als er respons is op acties, dan gaan we door. We komen nu een beetje uit de leerfase en zullen steeds meer gaan doen.´

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in