Modeshow tegen overdadig zonnen
'Geniet van de zon, maar maak 't niet te gek' is de grootste zonnecampagne sinds het KWF in 1988 met voorlichting over verstandig zonnen begon. De campagne omvat afzonderlijke folders voor kinderen en volwassenen en een speciale folder over zonnecosmetica. Daarnaast verschijnt de brochure 'Verstandig Zonnen' met achtergrondinformatie. Folders en brochures zijn verkrijgbaar bij drogisten, schoonheidsspecialisten, zonnestudio's, apotheken, huisartsen, dermatologen en het KWF zelf. Bovendien is informatie te vinden op de website van het KWF. Via een andere site kunnen familie en vrienden e-cards versturen met goede wensen voor een verstandige zonvakantie. Het basisonderwijs kan gebruikmaken van lesmaterialen voor onder- en bovenbouw. Het KWF heeft verder de medewerking gevraagd van kranten en tijdschriften voor het plaatsen van gratis advertenties en ingezonden mededelingen. In samenwerking met de leden van de Organisatie Lokale Omroepen Nederland worden radio- en TV-spots uitgezonden. Het KNMI brengt dagelijks op teletekstpagina 708 de 'zonkracht- berichten', die een houvast geven voor verstandig zonnen op die betrokken dag.
Tijdens de ZON! Fashion show op de Pier van Scheveningen tonen 30 modellen ontwerpen van tien in Nederland werkende modeontwerpers. Zij ontwierpen onorthodoxe ontwerpen en materialen voor zonminnende, zonkoelende en zonwerende kleding, die vrouwen kan inspireren om in de zon aantrekkelijk gekleed te gaan. De ontwerpen worden beoordeeld door het publiek en een vakjury. Het winnende ontwerp wordt bekroond met de ZON! Fashion Award, een sculptuur van jurylid Rodrigo Otazu.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaJongeren zullen de 'verstandig-zonnenboodschap' met name tegenkomen via 300.000 freecards, die worden verspreid via scholen, sportaccommodaties en strandtenten. Daarnaast geeft de zender Radio 538 gedurende de zomermaanden elke zaterdag- en zondagmorgen tips voor verstandig zonnen.
De campagne is vooral gericht op jongeren, met name 'jonge meiden', zo zegt het KWF in een persbericht. Deze hebben het 'Girl-of-Ipanima'-schoonheidsideaal: lang, slank en bruingebrand. Uit
recent onderzoek blijkt dat hierdoor jonge vrouwen ondanks bekendheid met de risico's, toch vaak verbranden bij het zonnen. Dit verhoogt het risico op huidkanker. Het KWF vestigt daarom de aandacht op kleding als bescherming tegen schadelijke invloeden van ultraviolette straling (UV). Het aantal gevallen van huidkanker in Nederland neemt toe. Begin jaren '80 ging het om 15.000 nieuwe gevallen per jaar, nu om 25.000. Dit komt volgens het Fonds vooral door het vele zonnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid