Overslaan en naar de inhoud gaan

Modeshow tegen overdadig zonnen

Met een ZON! Fashion show op de Scheveningse Pier start de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds (KWF) de campagne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Geniet van de zon, maar maak 't niet te gek' is de grootste zonnecampagne sinds het KWF in 1988 met voorlichting over verstandig zonnen begon. De campagne omvat afzonderlijke folders voor kinderen en volwassenen en een speciale folder over zonnecosmetica. Daarnaast verschijnt de brochure 'Verstandig Zonnen' met achtergrondinformatie. Folders en brochures zijn verkrijgbaar bij drogisten, schoonheidsspecialisten, zonnestudio's, apotheken, huisartsen, dermatologen en het KWF zelf. Bovendien is informatie te vinden op de van het KWF. Via een andere kunnen familie en vrienden e-cards versturen met goede wensen voor een verstandige zonvakantie. Het basisonderwijs kan gebruikmaken van lesmaterialen voor onder- en bovenbouw. Het KWF heeft verder de medewerking gevraagd van kranten en tijdschriften voor het plaatsen van gratis advertenties en ingezonden mededelingen. In samenwerking met de leden van de Organisatie Lokale Omroepen Nederland worden radio- en TV-spots uitgezonden. Het KNMI brengt dagelijks op teletekstpagina 708 de 'zonkracht- berichten', die een houvast geven voor verstandig zonnen op die betrokken dag.

related partner content for mobile comes here

Tijdens de ZON! Fashion show op de Pier van Scheveningen tonen 30 modellen ontwerpen van tien in Nederland werkende modeontwerpers. Zij ontwierpen onorthodoxe ontwerpen en materialen voor zonminnende, zonkoelende en zonwerende kleding, die vrouwen kan inspireren om in de zon aantrekkelijk gekleed te gaan. De ontwerpen worden beoordeeld door het publiek en een vakjury. Het winnende ontwerp wordt bekroond met de ZON! Fashion Award, een sculptuur van jurylid Rodrigo Otazu.

Jongeren zullen de 'verstandig-zonnenboodschap' met name tegenkomen via 300.000 freecards, die worden verspreid via scholen, sportaccommodaties en strandtenten. Daarnaast geeft de zender Radio 538 gedurende de zomermaanden elke zaterdag- en zondagmorgen tips voor verstandig zonnen.

De campagne is vooral gericht op jongeren, met name 'jonge meiden', zo zegt het KWF in een persbericht. Deze hebben het 'Girl-of-Ipanima'-schoonheidsideaal: lang, slank en bruingebrand. Uit

recent onderzoek blijkt dat hierdoor jonge vrouwen ondanks bekendheid met de risico's, toch vaak verbranden bij het zonnen. Dit verhoogt het risico op huidkanker. Het KWF vestigt daarom de aandacht op kleding als bescherming tegen schadelijke invloeden van ultraviolette straling (UV). Het aantal gevallen van huidkanker in Nederland neemt toe. Begin jaren '80 ging het om 15.000 nieuwe gevallen per jaar, nu om 25.000. Dit komt volgens het Fonds vooral door het vele zonnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in