Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlof van PCM: 'Weg met online surco'

De vierde Pitchtalk is vanaf vandaag live! Hierin praat Ronnie Overgoor met Michael Nederlof, marketing- en salesverantwoordelijke bij PCM…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vierde is vanaf vandaag live! Hierin praat Ronnie Overgoor met Michael Nederlof, marketing- en salesverantwoordelijke bij PCM en Michiel Frackers, directeur Small Media Group, over de toekomst van de uitgeverij.

related partner content for mobile comes here

Nederlof breekt in deze discussie een lans voor meer transparante factuurstromen in online media, oftewel online verkoop zonder surcommission (surco).

Surco's (kickback-regelingen die media-exploitanten 'onder de tafel' betalen aan het mediabureau) zijn al jaren min of meer geaccepteerd in offline media, ondanks pogingen van de brancheverenigingen BVA en PMA om meer transparantie in de betalingen te krijgen.

Internet ziet nu dezelfde problemen, aldus Michael Nederlof, die in de videodiscussie stelt dat sinds PCM de online advertentieverkoop in eigen hand heeft ge-nomen, mediabureaus huiverig zijn geworden om met hen in zee te gaan: 'Nu de online verkoop intern wordt geregeld, hebben we de tarieven behoorlijk verlaagd omdat we geen salescommissie meer hoefden te betalen, en dan blijkt dat ruim de helft van onze salescommissie werd teruggegeven aan de mediabureaus en niet doorgegeven aan de adverteerder. Dat gebeurt overigens overal, niet alleen bij ons oude bureau , maar ook bij WebAds, en .'

Bekijk het hele artikel met reacties van Michiel Frackers, Adlink, MSN, Checkit en IAB op Op .

Wat zegt dit? Traditionele mediabureaus waren altijd zeer terughoudend in informatie rond surco, maar hier men het gelijk toe: Surco is volgens MSN bijvoorbeeld online heel normaal en je moet er eigenlijk maar niets meer over zeggen.
Nederlof wil echter dat surco weer op de agenda van adverteerdersverenigingen wordt gezet, dus laten we hier een klein beginnetje maken. Wat vindt u eigenlijk?

update: Op Pitchtalk zelf krijg je overigens nu de mogelijkheid om direct naar specifieke videosegmenten te springen. Deze is in samenwerking met Rhinofly gemaakt. Lees hier .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in