Nike verantwoordelijk voor afstuderen college-basketballers?
De Amerikaanse grassroot-organisatie ThinkProgress.org, is een actie begonnen om sponsors als Nike, Adidas en Reebok te stimuleren hun verantwoording te nemen in het afstuderen van jonge basketbaltalenten.
Ze stellen in 'Graduation Madness' voor dat de sponsors aanmoedigingspremies geven aan scholen die de minimale academische standaarden halen, en hun sponsordeals met opleidingen die niet aan de eisen voldoen, te annuleren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVolgens ThinkProgress voldoen 30 van 56 van de studentenbasketbalteams die meedoen aan het Division I Men's Basketball Tournament niet aan minimale academische eisen.
De consument kan een standaardmail sturen aan de sponsors met daarin de volgende tekst:
'Uw onderneming verdient miljoenen dollars door uw logo op de kleding van de atleten te plaatsen. Nu heeft u een mogelijkheid om hen te helpen. Als druk uitoefent, kunt u ervoor zorgen dat er meer aandacht uitgaat naar hun academische successen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid