Merkenmachine Unilever hapert
Unliever maakte de raming gisteren bekend in een tussentijdse rapportage over de gang van zaken. De doelstelling geldt voor topmerken als Knorr, Magnum-ijs en Omo. In het eerste kwartaal groeide de omzet daarvan met 3 procent. Het bedrijf verwacht dat de omzet in deze merken voor het eerste halfjaar en het derde kwartaal ook op 3 procent uitkomt.
Unilever zegt in de verklaring dat het concept Slim-Fast een matige ontwikkeling heeft laten zien. Verder hebben de zogenaamde out-of-home afzetkanalen (bijvoorbeeld de soepwinkels) te maken met een aanhoudend zwakke markt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaUnilever formuleerde in 2000 de strategie 'Weg naar groei'. Het concern wil eind 2004 vierhonderd bekende merken overhouden. In 2000 waren er nog 1600 en aan het begin van dit jaar 745.
De nieuwe verwachting is lager dan analisten van banken hadden gedacht (ANP/Volkskrant).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid