Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkenmachine Unilever hapert

Het voedingsmiddelenconcern Unilever ondervindt tegenwind bij de groei van zijn vierhonderd leidende merken. Het bedrijf voorziet daarvoor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unliever maakte de raming gisteren bekend in een tussentijdse rapportage over de gang van zaken. De doelstelling geldt voor topmerken als Knorr, Magnum-ijs en Omo. In het eerste kwartaal groeide de omzet daarvan met 3 procent. Het bedrijf verwacht dat de omzet in deze merken voor het eerste halfjaar en het derde kwartaal ook op 3 procent uitkomt.

related partner content for mobile comes here

Unilever zegt in de verklaring dat het concept Slim-Fast een matige ontwikkeling heeft laten zien. Verder hebben de zogenaamde out-of-home afzetkanalen (bijvoorbeeld de soepwinkels) te maken met een aanhoudend zwakke markt.

Unilever formuleerde in 2000 de strategie 'Weg naar groei'. Het concern wil eind 2004 vierhonderd bekende merken overhouden. In 2000 waren er nog 1600 en aan het begin van dit jaar 745.

De nieuwe verwachting is lager dan analisten van banken hadden gedacht (ANP/Volkskrant).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in