Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer of the Year: Hyundai

Volgens de lezers van Advertising Age is autofabrikant Hyundai de beste marketeer van het afgelopen jaar. Hyundai laat daarmee giganten als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar de meeste adverteerders de aandacht van het slechte nieuws probeerden af te leiden, focuste Hyundai juist volledig op de recessie. Door consumenten te beloven dat ze bij eventueel ontslag de lening voor hun pas gekochte Hyundai weer ongedaan konden maken.

related partner content for mobile comes here

De actie werd een enorm succes en deed veel voor het imago van Hyundai. Maar de autofabrikant deed meer. Zo stapte Hyundai dit jaar ook voor het eerst in het premium auto-segment, met de Genesis.

De introductie werd ondersteund een dure commercial tijdens de Super Bowl en maar liefst 9 spots rondom de Academy Awards. De marketingstrategie kreeg veel sympathie van de pers, in tegenstelling tot de concurrentie, die alleen maar in hun budgetten hadden gesneden en de focus hadden verlegd naar retail-advertising.

Resultaten voor Hyundai: het merkimago steeg, net als het marktaandeel (4,3 procent in de eerste 10 maanden) en de verkopen (+27 procent in september). Ter vergelijking: de verkopen in de gehele automotive sector zakten in dezelfde periode met 22 procent.

Volgens Hyundai denken mensen nu een stuk positiever over het merk en ruilen zelfs hun oude Mercedes of BMW in voor een nieuwe Genesis. Hyundai lijkt in de VS geëvolueerd van een prijs-speler naar een mainstream-speler.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in