Marketeer of the Year: Hyundai
Waar de meeste adverteerders de aandacht van het slechte nieuws probeerden af te leiden, focuste Hyundai juist volledig op de recessie. Door consumenten te beloven dat ze bij eventueel ontslag de lening voor hun pas gekochte Hyundai weer ongedaan konden maken.
De actie werd een enorm succes en deed veel voor het imago van Hyundai. Maar de autofabrikant deed meer. Zo stapte Hyundai dit jaar ook voor het eerst in het premium auto-segment, met de Genesis.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuDe introductie werd ondersteund een dure commercial tijdens de Super Bowl en maar liefst 9 spots rondom de Academy Awards. De marketingstrategie kreeg veel sympathie van de pers, in tegenstelling tot de concurrentie, die alleen maar in hun budgetten hadden gesneden en de focus hadden verlegd naar retail-advertising.
Resultaten voor Hyundai: het merkimago steeg, net als het marktaandeel (4,3 procent in de eerste 10 maanden) en de verkopen (+27 procent in september). Ter vergelijking: de verkopen in de gehele automotive sector zakten in dezelfde periode met 22 procent.
Volgens Hyundai denken mensen nu een stuk positiever over het merk en ruilen zelfs hun oude Mercedes of BMW in voor een nieuwe Genesis. Hyundai lijkt in de VS geëvolueerd van een prijs-speler naar een mainstream-speler.
Bron: Adage
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid