Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo neemt receptensite Smulweb over

De acquisitie moet klantgemak en foodbeleving een extra impuls geven.
Miniatuurvoorbeeld
© www.smulweb.nl
Miniatuurvoorbeeld
© www.smulweb.nl

Jumbo kondigt vandaag de overname van voedings- en receptenplatform Smulweb aan. De website en het bijbehorende magazine zijn van contentmarketing- en mediabedrijf voor de foodbranche, Younity Media. De supermarkt zegt in een statement te verwachten dat het veel kan leren van de content op Smulweb. Jumbo: ‘Die betekent een verrijking naast de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app. Door deze aanwinst zal de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie van Jumbo een extra impuls krijgen.’

related partner content for mobile comes here

Handen jeuken

Jumbo's belangrijkste concurrent, Albert Heijn, zet al een tijdje zwaar in op content, onder meer met het online platform Appie Today. In een interview met Roy van Keulen, directeur marketing van Jumbo, zei hij ook iets gaafs te gaan neerzetten. 'Als dit is wat klanten willen', zei Van Keulen, 'dan zullen wij uiteindelijk ook dat soort platforms omarmen. Dat lijkt me evident.’

Van Keulen zei toen (mei jl.) ook dat nieuwe contentmarketing-initiatieven 'op een Jumbo-wijze' zouden worden ingevuld. Tegelijkertijd stipte hij 'de volgende stap' die met het Jumbo magazine was gezet. 'Kijk maar naar het lentenummer, dat is veel meer lifestyle.'

Tips van gebruikers

Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. Daar gaat Jumbo geen verandering in brengen. ‘We zullen de favoriete gerechten, wensen en tips van Smulweb-gebruikers beschikbaar blijven maken voor iedereen.’

Jumbo neemt alle activiteiten van Smulweb over, inclusief het magazine Smult. Naar verwachting wordt de transactie nog deze maand afgerond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in