Overslaan en naar de inhoud gaan

Interview Lisa Arthur (deel 1): Een data-driven marketingstrategie in 5 stappen

Lisa Arthur is als CMO bij Teradata Applications verantwoordelijk voor alle marketing applicaties. Ze is een industry thought leader op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omnichannel event-driven marketing is hot. De grote vraag is: hoe bereik je dit?
Lisa Arthur: ‘Dat klopt, omnichannel event-driven marketing - of wat wij data-driven marketing noemen - is hot. De truc is om marketing echt goed te integreren met behulp van ‘Integrated Marketing Management’ (IMM), daarnaast moeten data en processen worden geïntegreerd. IMM bestaat uit Marketing Operations, Campaign Management, Digital Messaging en Analytics Solutions.
Wat de grootste data-driven marketeers weten is dit: je merk wordt bepaald door je klanten, en dit zal altijd zo blijven. Dus om de best mogelijke customer experience te creëren, moet je weten wat de interesses en het gedrag van je klant zijn. En dat betekent dat je alle data die je hebt moet verzamelen en analyseren, van zowel online als offline bronnen. Alleen op die manier kun je persoonlijke en relevante marketing campagnes uitvoeren en meten.’

related partner content for mobile comes here

Hoe adviseer je marketeers om budget hiervoor te realiseren?
‘Elke organisatie heeft weer een andere kijk op marketinguitgaven. Veel organisaties weten nog steeds niet wat ze nou echt krijgen voor hun geld. Je kunt je misschien voorstellen dat het heel lastig wordt om aanvullend budget te krijgen als je niet bij het management kunt aantonen dat marketing investeren hebben bijgedragen aan groei van het bedrijf. Daarvoor kun je marketingsoftware implementeren, maar ook dan moet je eerst een omgeving hebben gecreëerd waarin data-driven marketing werkbaar is.’

5 stappen
In haar nieuwe boek ‘Big Data Marketing: engage your customers more effectively and drive value beschrijft Arthur de 5 belangrijkste stappen die je eerst moet nemen om er zeker van te zijn dat je bedrijf klaar is voor data-driven marketingstrategieën. In perfecte Amerikaanse oneliners, uiteraard:

1. Get smart, get strategic

2. Tear down the silos

3. Untangling the data hairball

4. Make metrics your mantra

5. Process is the new black

Tijdens het DMA13 congres in Chicago sprak Lisa over deze vijf stappen, DDMA was hierbij aanwezig:

Op 7 november is Lisa Arthur keynote spreker op het , met als thema het raakvlak tussen omnichannel en datamanagement.
Naast Lisa Arthur spreekt Reineke Reitsma (Forrester).

Ook vindt de uitreiking plaats van de Customer Data Award. De genomineerden voor deze award (o.a. Bol.com, Landal GreenParks en ING) presenteren dan de genomineerde cases. Kijk voor meer informatie op dataendialoog.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in