Overslaan en naar de inhoud gaan

'Infofilter schiet tekort'

Hoewel Infofilter verplicht is voor bedrijven die zijn aangesloten bij de brancheverenigingen, voldoet slechts 69 procent hieraan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een stijging met 9 procent ten opzichte van vorig jaar, maar nog altijd onvoldoende. Dat blijkt uit de vierde DM Media Enquête van E-Profile Marketing, uitgevoerd in samenwerking met thuiswinkelblad Twinkle en IDMK.

related partner content for mobile comes here

Met het Infofilter kunnen consumenten zich laten blokkeren voor ongewenste benadering door middel van telemarketing of direct mail. Volgens Roel Smit van E-Profile bewijst het onderzoek dat het Infofilter geen waterdichte garantie biedt. Het resultaat is navrant gezien het besluit van staatssecretaris Heemskerk van EZ om het huidige Infofilter te vervangen door een wettelijk verplicht Bel-me-niet register.
Omdat bedrijven niet wettelijk verplicht zijn de bestanden te gebruiken, is het huidige systeem onvoldoende effectief. Zo wordt bij zo’n 10 procent van de benaderingen de informatie van Infofilter niet gebruikt door de branche. Verder is Infofilter bij tweederde van de consumenten niet bekend. Ook het gedrag ten aanzien van e-mail marketing voldoet niet aan de normen.
Voor het komende jaar trekken direct marketeers massaal meer geld uit voor online- en e-mailmarkting. Aan e-mailmarketing geven ze 44 pct meer uit, aan de website 35 pct en aan webvertising 28 pct. Ondanks de technische vooruitgang meent 64 pct van de respondenten dat de kwaliteit van databasemarketing niet is toegenomen.
Ook een ontwikkeling als behavioral targeting krijgt onder direct marketeers een weinig enthousiaste ontvangst. Van de respondenten zegt 42 pct hier weinig in vertrouwen te hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in