
De lijst wordt onder meer bepaald door een combinatie van omzet en de waardering voor het merk. Volgens het onderzoeksbureau hebben meer dan een miljoen consumenten aan het onderzoek meegewerkt.
Google komt als sterkste merk van 2008 uit de bus. ABN-Amro, dat vorig jaar nog op plaats 95 stond, is inmiddels uit de top 100 verdwenen.
De Global Top 100 wordt bepaald door de dollarwaarde van merken, gebaseerd op financiële cijfers (Bloomberg) en de brand performance (op basis van doelgroepenonderzoek).
De top 10 van 2008 ziet er als volgt uit:
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
Ster1. Google; $ 86,1 mrd
2. General Electric; $ 71,4 mrd
3. Microsoft; $ 70,9 mrd
4. Coca-Cola; $ 58,2 mrd
5. China Mobile; $ 57,2 mrd
6. IBM; $ 55,3 mrd
7. Apple; $ 55,2 mrd
8. McDonald's; $ 49,5 mrd
9. Nokia; $ 44,0 mrd
10. Marlboro; $ 37,3 mrd
(43. ING; $ 15,1 mrd)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee