Het superdigicreamarcommonster (III)
Toekomst voorspellen houdt het midden tussen een gecalculeerde gok, wishful thinking en totale bullshit. Aan de andere kant: tijd is ook maar een illusie.
De übersupercommunicatiefreak van de toekomst is een one-man-band. Een productiehuis op de rug, een mediabureau in de laarzen, een ideeënfabriek op de buik. Doen en denken gaan samen. ‘Doenken’ zou Goos Geursen zeggen. Zijn kantoor is een studio, een garage, een loods, een werkplaats. Zij kan net zo makkelijk een nieuwe interface coderen als een motor in elkaar lassen. Hij reist als een troubadour de wereld over en werkt van Laos tot L.A. De creatief gaat niet op zoek naar de stem van het merk, het merk gaat op zoek naar de stem van een creatief. Zoals dat gebeurt bij de grote modehuizen. De one-man-band werkt samen in een organisch web van andere one-man-bands en vormt zo een gelegenheidsband. Soms werken ze in opdracht van een merk, soms zijn ze hun eigen opdrachtgever. Dan ontstaat er een nieuw merk. Voor zolang het duurt, want de übersupercommunicatiefreak van de toekomst leeft van verandering. Dat is mijn illusie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid