Overslaan en naar de inhoud gaan

Het nieuwe onlineshoppen

Zoekmachines winnen het steeds vaker van merken bij online shoppers, zo blijkt uit onderzoek van Avenue A/Razorfish. 54 procent van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Homepages van merken verliezen dus aan belang; ook andere webpagina’s moeten als startpagina kunnen fungeren. Aanbevelingen van peers worden intussen steeds belangrijker. Meer dan 85 procent van de shoppers gaat af op populariteitsindexen (‘meest verkocht’, ‘meest bekeken’ enzovoort). 55 procent neemt aankoopbeslissingen op basis van reviews.

related partner content for mobile comes here

Tips van Avenue A/Razorfish:

  • Maak je content mobiel, fun en interactief via RSS, widgets, platforms als Facebook, iPhone enzovoort. (Kijk het desnoods af van schoolvoorbeeld Red Bull, dat zijn merk op deze manier versterkt zonder zijn product te pushen.)
  • Zorg voor reviewmogelijkheden en beoordelingsscores.
  • Investeer in online video.
  • Wees overal waar je klanten zijn, online en offline. Denk verder dan je site. Hoe hangen zoekgedrag, sociale media, offline advertenties en blogs samen?

Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in