Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote bureaus bezuinigen op personeel

De grootste Nederlandse reclamebureaugroepen bezuinigen op personeelskosten, maar grote ontslagronden zijn niet aan de orde en worden ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna alle bureaus hebben een rem op de salarissen gezet. Salarissen waren te hoog en te dure mensen zijn ingehuurd in de achterliggende periode toen grote omzetgroeipercentage normaal waren. Erik Kellerhuis en Jenny Elissen van TBWANederland, de grootste communicatiegroep van ons land: ‘De bureaus grijpen deze periode graag aan om dat te corrigeren.’ Paul Blok van Result DDB merkt op: ‘Nu kunner er zwaardere kwaliteitseisen worden gesteld, waardoor je per saldo met minder mensen hetzelfde werk kunt doen.’

related partner content for mobile comes here

Uit de rondvraag blijkt verder dat verdere ingrepen in de organisatie later dit jaar niet worden verwacht, al zullen er nog steeds vacatures niet worden opgevuld en contracten niet worden verlengd. ‘Maar dat hangt natuurlijk wel af van de duur van de reclamerecessie’, zegt topman John Montgomery van de Ogilvy Groep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in