Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester: 'Breng beheer social ad budget onder bij media-inkoper'

Niet de social marketeer maar de media-inkoper is de aangewezen persoon om bestedingen aan social advertising te beheren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Betaald adverteren (paid advertising) is de overheersende vorm van social marketing, met 83% van de uitgaven aan social media die worden besteed aan het inkopen van advertenties op social sites. De meeste bedrijven brengen hun sociale advertentiebudgetten onder bij social marketeers. Maar dat zou wel eens een totaal verkeerde benadering kunnen zijn.

related partner content for mobile comes here

Media-inkopers in plaats van social marketeers zouden de zeggenschap moeten hebben over de social ad budgetten, schijft Forrester in het nieuwe onderzoek &;;s Time To Separate "Social" From "Media&;. Mediateams beschikken over de expertise die nodig is om te werken met de advertentieplatforms van de social platformen en weten waar ze terecht kunnen voor technische ondersteuning.

Daarbij rekent 70% op de expertise van bureaupartners en platformexploitanten. Merken die in het onderzoek aan bod komen, spreken de verwachting uit dat als zij hun social ad budget in beheer geven bij aan media inkopers, hun advertenties zeer waarschijnlijk meer kans hebben om succesvol te zijn op Twitter en Youtube.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in