Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdamse creatieven vragen Coca-Cola om een jaar lang niet te adverteren

Team Hope roept Coke op om met de 3 miljard dollar die hiermee vrijkomt de aarde te redden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Buy the world a hope’, dat is het motto waaronder een groep Amsterdamse reclamecreatieven - Team Hope - een oproep doet aan Coca-Cola om een jaar lang niet te adverteren.

related partner content for mobile comes here

Coca-Cola is het merk van &;Live Positively&;, maar de toekomst ziet er volgens Team Hope helemaal niet zo happy uit, want ontbossing vindt op grote schaal plaats en dat leidt tot klimaatverandering. Team Hope: &;Maar wat nou als Coke een jaar lang niet zou adverteren en de uitgespaarde 3 miljard dollar zou gebruiken om regenwouden voorgoed te beschermen?&;

De oproep die publiekelijk wordt gedaan, moet gezien worden als een open brief aan Muhtar Kent, de wereldwijde ceo van Coca-Cola. De bedoeling is om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen via de speciaal in het leven geroepen .

Gareth Broadbent, die de kar trekt bij Team Hope, zei eerder tegen Campaign in antwoord op de vraag &;Is het realistisch om te denken dat Coke dit daadwerkelijk zou doen?&;: &;Het is makkelijk om redenen te bedenken waarom ze het níet zouden doen. Een jaar lang niet adverteren klinkt sommigen als zelfmoord voor een merk. Maar zelfs zonder advertenties zouden mensen nog wel om een Coke vragen in horeca en winkels. Coke zou nog steeds zichtbaar zijn door de merchandising op plaatsen waar het verkocht wordt, op vrachtwagens en frisdrankautomaat. En als het idee van de campage gevolgd zou worden, zou de top of mind awareness zelfs kunnen toenemen door het gebruik van muziekvideo&;s.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in