Ford in VS populairder dan Toyota


Volgens de 'Automotive Brand Indicator' (IAB) van Kelley Blue Book, de Amerikaanse automotive-prijsvergelijker, verliest het merk Toyota in het eerste kwartaal van 2010 zijn eerste plek aan Ford, en eindigt op plaats 2. Chevrolet blijft staan op plaats 3.
De top 5:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Q4 2009:
1. Toyota
2. Ford
3. Chevrolety
4. Honda
5. Nissan
Q1 2010:
1. Ford
2. Toyota
3. Chevrolet
4. Honda
5. Nissan
De onderzoekers keken naar de belangrijkste componenten die de brand performance bepalen, naar consumentengedrag en -houding. Ze combineerden vervolgens merkdata en perceptiemetingen met actuele shopper-informatie en leads-data (bron: de 15 miljoen bezoekers per maand op kbb.com), waarna ze al deze informatie in een merkanalysemodel stopten.
Toyota had een moeilijk eerste kwartaal dankzij de terugroep-acties. Ford is op dit moment favoriet vanwege interessante nieuwe producten en nieuwe marketinginitiatieven. Maar volgens Kelley krabbelt Toyota weer overeind, mede dankzij heel veel aantrekkelijke aanbiedingen.
Kelley Blue Book volgt 37 automerken en komt ieder kwartaal met resultaten.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid