Overslaan en naar de inhoud gaan

Ford in VS populairder dan Toyota

Ford stoot in het eerste kwartaal van 2010 Toyota van de troon als belangrijkste Amerikaanse automerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de 'Automotive Brand Indicator' (IAB) van Kelley Blue Book, de Amerikaanse automotive-prijsvergelijker, verliest het merk Toyota in het eerste kwartaal van 2010 zijn eerste plek aan Ford, en eindigt op plaats 2. Chevrolet blijft staan op plaats 3.

related partner content for mobile comes here

De top 5:

Q4 2009:
1. Toyota
2. Ford
3. Chevrolety
4. Honda
5. Nissan

Q1 2010:
1. Ford
2. Toyota
3. Chevrolet
4. Honda
5. Nissan

De onderzoekers keken naar de belangrijkste componenten die de brand performance bepalen, naar consumentengedrag en -houding. Ze combineerden vervolgens merkdata en perceptiemetingen met actuele shopper-informatie en leads-data (bron: de 15 miljoen bezoekers per maand op ), waarna ze al deze informatie in een merkanalysemodel stopten.

Toyota had een moeilijk eerste kwartaal dankzij de terugroep-acties. Ford is op dit moment favoriet vanwege interessante nieuwe producten en nieuwe marketinginitiatieven. Maar volgens Kelley krabbelt Toyota weer overeind, mede dankzij heel veel aantrekkelijke aanbiedingen.

Kelley Blue Book volgt 37 automerken en komt ieder kwartaal met resultaten.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in