Overslaan en naar de inhoud gaan

De regie kwijt?

De tijd dat je als bureau onbeperkt voet bij stuk kon houden lijkt voorbij. Het is dansen naar de pijpen van elke klant met een mening.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RAUW* is een initiatief voor jong account/strategisch reclametalent om te leren van en sparren met reclamehelden. Dit keer opende IFB/McCANN zijn deuren.

related partner content for mobile comes here

Bier, cola en chips, altijd een goed begin. Zittend in een kring van bureaustoelen. Michel de Goede (CCO van IFB/McCann) slaat de spijker meteen op zijn kop: “De grootste valkuil is dat we meer alleskunners worden dan specialisten”. Frans Brand (CEO van IFB/McCann) volgde aan de hand van een case (Innocent drinks), met adviezen over hoe je van een merkverhaal een strategische stelling kan maken. Special guests Mattias Schut (regisseur en oprichter CCCP) en Jacques Vereecken (oprichter JongeHonden en LADA) vertelden over het ontstaan van een slim idee en - openhartig - over op je bek gaan op principes.

De conclusie? Regie is een mentaliteit. Vertrouwen op je intuïtie. Vasthouden aan je strategie. Niet meer willen dan waarmaken. Regie is lef. Keuzes maken. Doorgaan, net zolang tot dat het goed is. Een eigen visie hebben en ook nee durven zeggen. “En... volgens Michel, ...laat je niet uit het veld slaan door die ouwe lullen!”

Over regie en RAUW* hoeven we ons gelukkig geen zorgen te maken, want de plannen voor Cannes dit jaar en nieuwe bijeenkomsten zijn alweer in de maak. Vastberaden liep ik terug naar de metro. Met een rugzak vol energie en wijze woorden. Niets rauw op je dak, maar klaar om mijn mouwen op te stropen en het heft in handen te nemen.

Ben je benieuwd naar de volgende bijeenkomst van RAUW*?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in