De regie kwijt?


RAUW* is een initiatief voor jong account/strategisch reclametalent om te leren van en sparren met reclamehelden. Dit keer opende IFB/McCANN zijn deuren.
Bier, cola en chips, altijd een goed begin. Zittend in een kring van bureaustoelen. Michel de Goede (CCO van IFB/McCann) slaat de spijker meteen op zijn kop: “De grootste valkuil is dat we meer alleskunners worden dan specialisten”. Frans Brand (CEO van IFB/McCann) volgde aan de hand van een case (Innocent drinks), met adviezen over hoe je van een merkverhaal een strategische stelling kan maken. Special guests Mattias Schut (regisseur en oprichter CCCP) en Jacques Vereecken (oprichter JongeHonden en LADA) vertelden over het ontstaan van een slim idee en - openhartig - over op je bek gaan op principes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe conclusie? Regie is een mentaliteit. Vertrouwen op je intuïtie. Vasthouden aan je strategie. Niet meer willen dan waarmaken. Regie is lef. Keuzes maken. Doorgaan, net zolang tot dat het goed is. Een eigen visie hebben en ook nee durven zeggen. “En... volgens Michel, ...laat je niet uit het veld slaan door die ouwe lullen!”
Over regie en RAUW* hoeven we ons gelukkig geen zorgen te maken, want de plannen voor Cannes dit jaar en nieuwe bijeenkomsten zijn alweer in de maak. Vastberaden liep ik terug naar de metro. Met een rugzak vol energie en wijze woorden. Niets rauw op je dak, maar klaar om mijn mouwen op te stropen en het heft in handen te nemen.
Ben je benieuwd naar de volgende bijeenkomst van RAUW*? Hou hun Facebook pagina in de gaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid