Overslaan en naar de inhoud gaan

Booking.com komt met ‘horrorcampagne’

Wieden+Kennedy Amsterdam maakte een Halloween-campagne voor boekingsite Booking.com. De commercial laat kijkers geloven dat ze de nieuwste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met het grootste aanbod aan accommodaties heeft Booking.com precies waar klanten naar op zoek zijn, zelfs hotels waar het spookt. De geïntegreerde campagne belicht zeven van Amerika’s meest ‘enge’ hotels.

related partner content for mobile comes here

De commercial ziet eruit als een trailer van een nieuwe horrorfilm waarbij The Queen Anne Hotel in San Francisco centraal staat. Het hotel was oorspronkelijk Miss Mary Lake's School For Girls en eigenaresse Miss Mary spookt er nog steeds rond. Vooral in haar eigen kamer 410.

Ander onderdeel van de campagne zijn posters – in filmposterstijl – met naast The Queen Anne ook zes andere spooky hotels. Verder kunnen bezoekers van Booking.com ook via de site op zoek naar mooie Halloween-bestemmingen.

De campagne is ook te zien

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:
CMO: Paul Hennessy
Brand Director: Cort Cunningham

W+K Asterdam
Executive Creative Director: Mark Bernath, Eric Quennoy
Creative Directors: Zach Watkins, Gen Hoey
Art Director: Craig Williams
Copywriter: Zach Watkins
Head of Production: Erik Verheijen
Agency Producer: Elissa Singstock

Productiemaatschappij: Concrete Films
Post-productie: MPC Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in