Overslaan en naar de inhoud gaan

Blij dat ik wijn

Wijndrinkers zijn vermoedelijk niet zonder reden bang dat nu de rokers bijna zijn gemarginaliseerd, zij nu 'aan de beurt' zijn. Dat wijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wijndrinkers zijn vermoedelijk niet zonder reden bang dat nu de rokers bijna zijn gemarginaliseerd, zij nu 'aan de beurt' zijn. Dat wijn straks veel duurder wordt, of nog erger. De tevreden wijndrinker tast weliswaar alleen zijn eigen lichaam aan, maar de voert kennelijk een kruistocht tegen alles wat ongezond is.

related partner content for mobile comes here

Maar waar de sigarettenindustrie niet kon ontkennen dat roken ongezond is, heeft de wijnindustrie een geheim tegenwapen: wijn drinken is bewezen gezond. Wijn, zo werd vandaag op weer eens bevestigd, bevat anti-oxydanten, die beschermen tegen onder andere hart- en vaatziekten. Ook tegen ouderdomsziekten werkt wijn.

Helaas gelden die positieve effecten ook voor .

Ik vind dat wijnliefhebbers zich niet moeten verdedigen met dit soort onderzoeken; je drinkt wijn niet voor de gezondheid, maar omdat je het lekker vindt en misschien een beetje dronken wilt worden.

Wijnliefhebbers zouden actief het recht moeten opeisen op genieten, voor zover ze daar anderen niet mee schaden. Niet iedereen pist tegen kathedralen of slaat zijn kinderen.

Hier zou ook de industrie een grotere bijdrage aan kunnen en moeten leveren, in plaats van alleen maar onderdanig aan zelfregulering te doen. Met een blij-dat-ik-rij type campagne bijvoorbeeld ('mógen we alsjeblieft?') . Er is genoeg geld en levensgeluk mee gemoeid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in