Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen blijven (gelukkig?) achter

"De vrouwelijke deelnemers zijn over het algemeen veel minder nieuwsgierig naar de nieuwe mogelijkheden. Het gemak van het bekende, maakt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Citaat uit het bericht naar aanleiding van onderzoek van naar 'Online kijken en luisteren'.

related partner content for mobile comes here

Het bureau in Baarn wordt door dames bestierd, dus de bron is onverdacht. Het onderzoek is kwalitatief, online verricht met een vragenlijst die door bijna 500 personen is ingevuld. Daaruit distilleert Dotwise ook het volgende:

Digitale televisie, online tv-kijken, podcasts en vodcasts zijn duidelijk meer in trek bij de mannelijke ondervraagden. Gemak en nieuwsgierigheid naar de mogelijkheden zijn de drijfveren. Leeftijdsverschillen doen er bij de mannen minder toe, ook ouderen weten aardig de weg.

Tot de vernieuwers behoren niet de twintigers, maar vooral dertigers en veertigers, terwijl ouderen ook diensten als bekijken. Twintigers behoren niet tot de trendsetters. Dotwise noemt twee redenen: de relatief hoge investeringen die veel van deze nieuwe technieken met zich meebrengen; anderzijds minder interesse te hebben voor radio- en televisieuitzendingen en meer voor de eigen mp3-muziek. Die laatste reden lijkt me valide, de eerste niet: genoemde technologie kost bij mijn weten niet zo veel. Vrijwel alle tieners en twintigers hebben een internetaansluiting.

Maar wel boeiend, het smaakt naar meer, maar uiteraard moet je daarvoor langs de kassa. Het verslagje staat op de genoemde site van Dotwise, die wat moeizame diepe links kent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in