Vrouwen blijven (gelukkig?) achter


Citaat uit het bericht naar aanleiding van onderzoek van Dotwise naar 'Online kijken en luisteren'.
Het bureau in Baarn wordt door dames bestierd, dus de bron is onverdacht. Het onderzoek is kwalitatief, online verricht met een vragenlijst die door bijna 500 personen is ingevuld. Daaruit distilleert Dotwise ook het volgende:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDigitale televisie, online tv-kijken, podcasts en vodcasts zijn duidelijk meer in trek bij de mannelijke ondervraagden. Gemak en nieuwsgierigheid naar de mogelijkheden zijn de drijfveren. Leeftijdsverschillen doen er bij de mannen minder toe, ook ouderen weten aardig de weg.
Tot de vernieuwers behoren niet de twintigers, maar vooral dertigers en veertigers, terwijl ouderen ook diensten als Uitzendinggemist.nlbekijken. Twintigers behoren niet tot de trendsetters. Dotwise noemt twee redenen: de relatief hoge investeringen die veel van deze nieuwe technieken met zich meebrengen; anderzijds minder interesse te hebben voor radio- en televisieuitzendingen en meer voor de eigen mp3-muziek. Die laatste reden lijkt me valide, de eerste niet: genoemde technologie kost bij mijn weten niet zo veel. Vrijwel alle tieners en twintigers hebben een internetaansluiting.
Maar wel boeiend, het smaakt naar meer, maar uiteraard moet je daarvoor langs de kassa. Het verslagje staat op de genoemde site van Dotwise, die wat moeizame diepe links kent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid