Kijkwijzer voor games; ideale promotie
De NVPI zegt hierover: "We hebben als producenten een verantwoordelijkheid voor onze klanten; de kinderen én de ouders. In het verleden was alleen onduidelijk wat wel en wat niet toelaatbaar is voor bepaalde leeftijden. Met de PEGI indicatie helpen we ouders bij het aanschaffen van verantwoorde games."
Wat een bijzonder slimme tactiek van de gameproducenten en detaillisten! Begin jaren '90 werd het in de VS verplicht om op cd's en muziekvideo's (en later ook op dvd's) met aanstootgevende teksten een opvallende sticker met de waarschuwing 'Explicit lyrics' te plakken om de vaak jeugdige kopers en hun ouders te waarschuwen voor de verderfelijke invloed van het betreffende product. De verkoop steeg direct, en veel bands stonden er daarna op dat hun cd's niet alleen in de VS maar ook in Europa met deze sticker op de markt werden gebracht. Goed voor de verkoop en dus voor hun royalties.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuZal een PEGI symbool binnen vrijwel dezelfde doelgroep niet hetzelfde effect hebben? Ik verwacht van wel. De aanduiding dat een spel geweld, seks, grof of discriminerend taalgebruik of drugsgebruik bevat maakt het juist interessant voor de thrill seeking game jeugd. Een mooi staaltje promotie van de NVPI.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid