Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkwijzer voor games; ideale promotie

Vandaag op Communicatie Online een bericht over de Pan European Game Indicator, een kijkwijzer voor computergames. De PEGI symbolen komen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De NVPI zegt hierover: "We hebben als producenten een verantwoordelijkheid voor onze klanten; de kinderen én de ouders. In het verleden was alleen onduidelijk wat wel en wat niet toelaatbaar is voor bepaalde leeftijden. Met de PEGI indicatie helpen we ouders bij het aanschaffen van verantwoorde games."

related partner content for mobile comes here

Wat een bijzonder slimme tactiek van de gameproducenten en detaillisten! Begin jaren '90 werd het in de VS verplicht om op cd's en muziekvideo's (en later ook op dvd's) met aanstootgevende teksten een opvallende sticker met de waarschuwing 'Explicit lyrics' te plakken om de vaak jeugdige kopers en hun ouders te waarschuwen voor de verderfelijke invloed van het betreffende product. De verkoop steeg direct, en veel bands stonden er daarna op dat hun cd's niet alleen in de VS maar ook in Europa met deze sticker op de markt werden gebracht. Goed voor de verkoop en dus voor hun royalties.

Zal een PEGI symbool binnen vrijwel dezelfde doelgroep niet hetzelfde effect hebben? Ik verwacht van wel. De aanduiding dat een spel geweld, seks, grof of discriminerend taalgebruik of drugsgebruik bevat maakt het juist interessant voor de thrill seeking game jeugd. Een mooi staaltje promotie van de NVPI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in