Ben komt met MMS


Er wordt geen aanvullend abonnement gevraagd, de beller moet alleen een speciaal toestel aanschaffen, waarmee bijvoorbeeld foto’s gemaakt kunnen worden die direct naar een ander MMS-toestel gezonden kunnen worden. Per keer kost dat de postpaid-beller 50 eurocent en de prepaid-beller 60 eurocent. Indien de ontvanger geen toestel heeft dat toegerust is om MMS te ontvangen, dan krijgt de ontvanger een SMS-je met het bericht dat er op een speciale website een bericht staat. De beller kan overigens ook direct kiezen om het MMS-bericht naar een e-mail adres te sturen.
Ben zegt dat het in zijn klantenbestand vooral voorlopers heeft die per persoon meer SMS-jes sturen dan de klanten van de andere operators. De introductie volgt op MMS-introducties van de Duitse moeder van Ben, T-mobile, in Engeland, Oostenrijk, Tsjechië en Duitsland. Ben verwacht dat er dit jaar 3500 MMS-klanten bijkomen en dat er eind 2004 ruim 100.000 klanten gebruik maken van Ben MMS, dat vooral gericht is op de consumentenmarkt. De verwachting is echter dat de andere aanbieders niet lang op zich zullen laten wachten. Ben zegt hoge verwachtingen te hebben van MMS, omdat het in tegenstelling tot i-mode een open standaard is en geen drempels opwerpt. Als de concurrenten ook met MMS komen, dan kan zonder problemen door een KPN-abonnee een MMS naar een Vodafone-beller worden gestuurd. De verwachting bestaat MMS SMS de komende vijf jaar zal overvleugelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBen heeft in Nederland een marktaandeel van zo’n tien tot elf procent. KPN Mobile heeft 42 procent, Vodafone 27 procent, Dutchtone heeft ook zo’n 10 procent en O2 zit daaronder met acht tot negen procent. Alleen de eerste twee aanbieders verdienen geld, de rest is verliesgevend. Ben zegt dat de totale markt momenteel groeit met 15 procent, maar dat Ben met 40 procent groeit en dus marktaandeel pakt. Ben liet bij de introductie van MMS weten dat de naam Ben voorlopig nog gehandhaafd blijft, maar dat de rebranding naar T-mobile niet al te lang op zich laat wachten. Reclamebureau Saatchi&Saatchi doet internationaal T-mobile en ook in Nederland zijn er al gesprekken gaande. KesselsKramer, het bureau dat Ben in Nederland groot maakte, zal dan vriendelijk bedankt worden voor zijn diensten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid