Overslaan en naar de inhoud gaan

Ben komt met MMS

MMS is SMS, maar dan met beeld en geluid. Vanaf deze week brengt Ben als eerste operator deze nieuwe dienst, Multimedia Message Services,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er wordt geen aanvullend abonnement gevraagd, de beller moet alleen een speciaal toestel aanschaffen, waarmee bijvoorbeeld foto’s gemaakt kunnen worden die direct naar een ander MMS-toestel gezonden kunnen worden. Per keer kost dat de postpaid-beller 50 eurocent en de prepaid-beller 60 eurocent. Indien de ontvanger geen toestel heeft dat toegerust is om MMS te ontvangen, dan krijgt de ontvanger een SMS-je met het bericht dat er op een speciale website een bericht staat. De beller kan overigens ook direct kiezen om het MMS-bericht naar een e-mail adres te sturen.

related partner content for mobile comes here

Ben zegt dat het in zijn klantenbestand vooral voorlopers heeft die per persoon meer SMS-jes sturen dan de klanten van de andere operators. De introductie volgt op MMS-introducties van de Duitse moeder van Ben, T-mobile, in Engeland, Oostenrijk, Tsjechië en Duitsland. Ben verwacht dat er dit jaar 3500 MMS-klanten bijkomen en dat er eind 2004 ruim 100.000 klanten gebruik maken van Ben MMS, dat vooral gericht is op de consumentenmarkt. De verwachting is echter dat de andere aanbieders niet lang op zich zullen laten wachten. Ben zegt hoge verwachtingen te hebben van MMS, omdat het in tegenstelling tot i-mode een open standaard is en geen drempels opwerpt. Als de concurrenten ook met MMS komen, dan kan zonder problemen door een KPN-abonnee een MMS naar een Vodafone-beller worden gestuurd. De verwachting bestaat MMS SMS de komende vijf jaar zal overvleugelen.

Ben heeft in Nederland een marktaandeel van zo’n tien tot elf procent. KPN Mobile heeft 42 procent, Vodafone 27 procent, Dutchtone heeft ook zo’n 10 procent en O2 zit daaronder met acht tot negen procent. Alleen de eerste twee aanbieders verdienen geld, de rest is verliesgevend. Ben zegt dat de totale markt momenteel groeit met 15 procent, maar dat Ben met 40 procent groeit en dus marktaandeel pakt. Ben liet bij de introductie van MMS weten dat de naam Ben voorlopig nog gehandhaafd blijft, maar dat de rebranding naar T-mobile niet al te lang op zich laat wachten. Reclamebureau Saatchi&Saatchi doet internationaal T-mobile en ook in Nederland zijn er al gesprekken gaande. KesselsKramer, het bureau dat Ben in Nederland groot maakte, zal dan vriendelijk bedankt worden voor zijn diensten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in